106 فقره پرونده تخلف صنفی و غیرصنفی در ماکو تشکیل شد


106 فقره پرونده تخلف صنفی و غیرصنفی در ماکو تشکیل شد

ارومیه - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ماکو گفت: در سه ماهه نخست سال جاری یکهزار و 29 بازرسی از امکان صنفی و غیرصنفی شهرستان به عمل آمد و 106 پرونده تخلف تشکیل شد.

یحیی کاظمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارزش ریالی پرونده‌ها ۶۸۰ میلیون ریال بوده و عمده ترین تخلف‌ها مربوط به گرانفروشی، درج نکردن قیمت، احتکار، کم فروشی و صادر نکردن فاکتور است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۵۲ گزارش مردمی از طریق شماره ۱۲۴ ثبت شده است، ادامه داد: از این تعداد گزارش مردمی ۴۰ مورد متخلف تشخیص داده شد.

وی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به صورت حضوری یا از طریق شماره تلفن ۱۲۴ نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۰ با کارشناسان در میان بگذارند.

وی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۳۹۲ مورد بازرسی نیز در خصوص آرد و نان در این شهرستان انجام و ۳۵ پرونده تخلف نانوایی‌ها در این شهرستان تشکیل شد.

وی ارزش این پرونده‌ها را ۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: بازرسی از نانوایی‌ها جهت عرضه نان باکیفیت، رعایت موارد بهداشتی و جلوگیری از کم فروشی به صورت جدی انجام می‌شود.

نان به عنوان قوت غالب مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار و نظارت دقیق بر عملکرد واحدهای خبازی ضروری است.

۱۴۵ واحد نانوایی در ماکو فعال است که ۷۳ مورد مربوط به نان ماشینی، ۴۰ مورد نان روغنی، ۱۲ مورد نان لواش، ۱۲ مورد بربری سنتی، ۶ مورد سنگک پزی و سه مورد نان فانتزی است.

شهرستان ماکو با بیش از ۹۷ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع است.

۷۱۳۲/‏۷۱۲۹


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پرسپولیس برای پروفایل | 110 عکس نوشته زیبا برای هواداران پرسپولیسی