خودکفایی بانوی 55 ساله ایرانشهری


خودکفایی بانوی 55 ساله ایرانشهری

زاهدان- ایرنا- مریم ربانی بانوی 55 ساله ایرانشهری با راه‌اندازی کارگاه کوچک تولید انواع ترشی زمینه اشتغال خود و هشت نفر دیگر را فراهم کرده است.

تلاشی برای خودکفایی

به گزارش ایرنا، در سال رونق تولید زنان نقش مهمی در ایجاد کسب و کارهای خرد و خانگی ایفا می‌کنند که خوشبختانه در حوزه کار آفرینی سیستان و بلوچستان روندی روبه رشدی در پیش گرفته است.

مریم ربانی از جمله بانوان موفقی است که توانسته با پشتکار و اراده قوی زمینه اشتغال خود و تعداد دیگری از بانوان ایرانشهری را فراهم کند.

این بانوی ایرانشهری به خبرنگار ایرنا گفت: پس از تجربه لحظات سخت در زندگی ایده تولید انواع ترشی‌های محلی که به حداقل امکانات هم نیاز دارد امید در من ایجاد کرد و پس از بررسی‌های لازم مطمئن شدم که راه موفقیت خود را پیدا کرده‌ام.

وی افزود: با راه اندازی کارگاهی کوچک می‌توانستم علاوه بر کسب درآمد برای خودم، چند نفر دیگر را نیز مشغول بکار کنم.

ربانی تصریح کرد: برای عملی کردن این ایده با کارشناسان کمیته امداد وارد مذاکره شدم و راه کارآفرینی را در پیش گرفتم و خوشبختانه موفق هم شدم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از جمله فعالیت‌های این نهاد در کنار پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان، کاریابی و ایجاد منبع درآمد مناسب برای افراد تحت حمایت از طریق کارگاه‌های تولیدی و مراکز کاریابی است.

محمدعلی تراقویی افزود: کمیته امداد علاوه بر حمایت از افراد زیرپوشش تلاش می‌کند با ارائه تسهیلات مورد نیاز مددجویی و ایجاد اشتغال برای آن‌ان کسب و کار و منبع درآمد ایجاد کند.

وی ادامه داد: اگر کارآفرینان زیرپوشش کمیته امداد برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خود از سایر مددجویان این نهاد استفاده کنند به ازای بکارگیری هر مددجو ۵۰ میلیون تومان تسهیلات به شخص کارآفرین ارائه می‌شود و علاوه برآن به مدت ۲ سال متوالی نیز حق بیمه کارفرمای وی پرداخت می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی ایرانشهر بیان کرد: علاوه بر ایجاد اشتغال برای افراد تحت حمایت، آموزش و مشاوره شغلی مددجویان کارآفرین به صورت رایگان و همچنین تأمین بازار فروش و بازاریابی محصول تولیدی مددجو در نمایشگاه‌های کشوری از دیگر حمایت‌های این نهاد است.

تراقویی گفت: خانم ربانی با تولید ترشی جات محلی از قبیل ترشی لیمو سپستان، انبه و سیر توانسته علاوه بر ایجاد اشتغال برای هشت نفر، خودش نیز به خودکفایی رسیده است.

۷۳۱۴ **۶۰۸۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی