برداشت محصولات کشاورزی در کرمانشاه توسط 550 کمباین در حال انجام است


برداشت محصولات کشاورزی در کرمانشاه توسط 550 کمباین در حال انجام است

کرمانشاه - ایرنا - سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه کار برداشت محصول گندم در این شهرستان از 31 خرداد شروع شده است، گفت: 550 دستگاه کمباین دارای معاینه فنی، کار برداشت کلزا، گندم و جو این شهرستان را انجام می دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرام آشتاب روز دوشنبه در جلسه شواری اداری شهرستان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات فرمانداری افزود: ۱۶ مرکز خرید گندم و پنج مرکز خرید کلزا با نظارت مستمر بازرسان کار خرید این محصولات را در شهرستان انجام می دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۶ هزار و ۴۰۰ تن گندم و حدود ۲ هزار تن کلزا از سطح مزارع این شهرستان خریداری شده است، گفت: پول کلزا آنلاین به حساب کشاورزان توسط کارخانه مدلل پرداخت می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۶۰ درصد کشاورزان پول گندم خود را دریافت کردند، افزود: سیاست دولت در سال جاری این است که پول کشاورزان را در کمترین زمان ممکن پرداخت کند.

آشتاب قیمت هر کیلو گندم را هزار و ۷۰۰، کلزا را سه هزار و ۴۰۰ و جو را هزار و ۱۶۰ تومان اعلام کرد و اظهار داشت: قیمت جو بیشتر در بازار آزاد با قیمت ۲ هزار تومان عرضه می شود که بیشتر به نفع کشاورزان است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان کرمانشاه ۳۴ درصد اراضی کشاورزی و باغی استان را در خود جای داده است، بیان داشت: ۱۰۵ هزار هکتار از راضی کشاورزی شهرستان زیر سطح کشت گندم است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه هیچکس حق ندارد گندم و کلزا این شهرستان را بدون بارنامه معتبر این دستگاه اجرایی خارج کند از نیروی انتظامی شهرستان خواست نظارت دقیقی بر ورودی و خروجی شهرستان در راستای کوتاه کردن دست دلالان داشته باشد.

۸۸ درصد پول گندمکاران استان پرداخت شده است

نماینده شرکت غله و خدمات بازرگانی شهرستان کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه بیان داشت: تاکنون ۸۸ درصد پول گندمکارن استان پرداخت شده و با کسانی که تا ۲۸ خرداد گندم خود را تحویل دادند تسویه حساب شده است.

وی همچنین از تسویه حساب کامل گندمکاران مناطق گرمسیری استان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۲ هزار تن گندم و هزار و ۸۰۰ تن کلزا از کشاورزان شهرستان کرمانشاه خریداری شده است.

او در ادامه کل گندم خریداری شده استان تاکنون را ۱۵۳ هزار تن اعلام کرد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۶۰۰ روستا دارد.

این استان ۹۹۵ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، باغی و دامی در این استان تولید می شود.

۳۲۰۹/‏۳۰۳۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند