یک نمایش نامه نویس باید انسان شناس باشد/ جشنواره میرزا آقا تبریزی حرکت فرهنگی با ارزشی است


یک نمایش نامه نویس باید انسان شناس باشد/ جشنواره میرزا آقا تبریزی حرکت فرهنگی با ارزشی است

داور بخش فارسی نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی میرزا آقا تبریزی عنوان کرد: یک نمایشنامه نویس باید یک انسان شناس بوده و تعریف مشخصی از انسان داشته باشد، همچنین باید دانش گسترده خود را از انسان پیدا کرده و مطالعات کافی در این راستا انجام دهد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، عبدالحی شماسی در خصوص برگزاری نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی میرزا آقا تبریزی اظهار کرد: هر حرکت فرهنگی که به مرحله اجرا می رسد با ارزش بوده و باید آن را مغتنم شمرد، از این رو برگزاری این رویداد هنری نه تنها برای تبریز بلکه برای کشور دارای اهمیت فراونی است چراکه می تواند برای سایر شهرها هم در این زمینه الگوی موثری باشد.

وی در رابطه با آثار ارسالی به این جشنواره توضیح داد: ضعف و قوت یک موضوع عمومی است که در هر رویدادی کم و بیش به چشم می خورد، علاوه بر این بسیاری از نمایشنامه نویسان، نمایشنامه نویسی را فقط واژه درام می دانند که این خود نوعی لطعه به کار می زند.

شماسی ادامه داد: یک نمایشنامه نویس باید یک انسان شناس بوده و تعریف واضح و مشخصی از انسان داشته باشد، همچنین باید دانش گسترده خود را از انسان پیدا کرده و مطالعات کافی در این راستا انجام دهد.

داور بخش فارسی نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی میرزا آقا تبریزی ابراز کرد: روح یک اثر نمایشی از اندیشه نشات می گیرد، اندیشه ای که مبتنی بر تعریف نمایشنامه نویس از انسان است.

وی افزود: تئاتر هرکشوری در گام نخست به نام نمایشنامه نویسانش باز می گردد یعنی نام آنها بیشتر از کارگردانانش مطرح است پس باید نخستین کاری که یک نویسنده انجام می دهد خودشناسی در آثاری که خلق کرده باشد تا اثری ایده آل برای مخاطبانش ارائه دهد.

شماسی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: جشنواره نمایشنامه نویسی میرزا آقا تبریزی به نوعی در احیای تئاتر بومی در تبریز تاثیر خواهد داشت چراکه موضوعاتش مختص دیار اولین هاست تا نویسندگان، آثاری در خصوص سنت ها، آیین ها و تاریخ این منطقه خلق کنند.

۴۶

کد خبر 1275810

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی