افزایش 20 درصدی قیمت اتوبوس‌ برای ایام اربعین حسینی و پیش‌بینی افزایش زائرین


 افزایش 20 درصدی قیمت اتوبوس‌ برای ایام اربعین حسینی و پیش‌بینی افزایش زائرین

ستاد اربعین حسینی صبح روز جهار شنبه 12 تیر ماه کار خود را آغاز کرد

کد خبر: 88592 ۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۰۹:۵۱:۱۲

آغاز بکار ستاد اربعین حسینی در کرمان

ستاد اربعین حسینی صبح روز جهار شنبه 12 تیر ماه کار خود را آغاز کرد

به گزارش پایگاه تحلیلی کرمان خبر به نقل از ایسنا منطقه کویر، استاندار کرمان صبح امروز 12 تیرماه در جلسه ستاد اربعین حسینی(ع) گفت: برای آنکه برنامه‌ریزی‌های خوبی در سال جاری برای برگزاری این مراسم پر فیض و برکت را داشته باشیم، جلسه‌های ستاد اربعین را زودتر از موعد مقرر در استان برگزار کردیم.
وی از ارتقای کیفیت برگزاری این مراسم سخن به میان آورد و بیان کرد: باید یک نظرخواهی از اقشار مختلفی که در سنوات گذشته در این راهپیمایی شرکت یا خدمت‌رسانی‌ کرده‌اند، صورت گیرد تا اشکالات، ایرادات و نکات مثبت مراسماتی که در سال‌های قبل وجود داشته را جمع آوری کرده و بتوانیم براساس این نظرات مراسمی بهتر از سنوات گذشته برگزار کنیم.

ستاندار کرمان ادامه داد: برای این کار نیز باید در ابتدا متولی این نظرخواهی مشخص شود و با ارزیابی دقیق‌تری از مراسمات قبل تحلیل عملکردها بتوانیم مراسم راهپیمایی اربعین حسینی را به‌خوبی از ناحیه استان کرمان برگزار کنیم.

وی با تاکید برآنکه نباید هدف را گم کرده و باید انتظارات، اهداف و نتایجی که از برگزاری این مراسم را دنبال می‌کنیم، را مدنظر قرار دهیم، تصریح کرد: معتقدم حتی می توانیم آثار معنوی، سیاسی و اجتماعی که از برگزاری این مراسم دنبال آن بوده را در یک کتاب و به صورت مکتوب جمع‌آوری کنیم تا برای آیندگان و برنامه های سال های آینده مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، "خلیل همایی‌راد" مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه پنجمین سالی است که از طریق ستاد اربعین حسینی، راهپیمایی این مراسم به صورت برنامه ریزی شده برگزاری می‌شود، از روند رو به رشد استقبال مردم از این مراسم سخن به میان آورد و تصریح کرد: راهپیمایی اربعین در سال 94 با 2 هزار نفر شرکت کننده از استان کرمان آغاز شد که در سال 97 تعداد شرکت‌کنندگان کرمانی این مراسم به بالغ بر 62 هزار نفر رسید.
وی به تشریح اقدامات خوب دستگاه‌های متولی خدمت‌رسان در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی پرداخت و عنوان کرد: خوشبختانه در این سال‌ها برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات به گونه‌ای صورت گرفته که در ایام اربعین هیچ مشکل خاصی نداشته‌ایم.
مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان بر لزوم تعیین تکلیف شدن موکب ماهان تاکید کرد و افزود: این موکب در مسیر زائران کشورهای افغانستان و پاکستان قرار دارد بنابراین این موکب در زمان طولانی‌تری باید فعال بماند لذا با توجه به اینکه این موکب مشکلات ساختاری یا مکانی دارد، باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.
وی ادامه داد: همچنین باید برای حمل و نقل اتوبوس‌هایی که از مرزهای کشور وارد استان کرمان می شوند، نیز می شوند رد بحث سوخت‌گیری تدابیر لازم اندیشیده شود و جایگاه‌های سوخت مشخصی برای این اتوبوس ها تعیین و اعلام گردد تا مشکلی در این زمینه برای زائران حرم امام حسین(ع) ایجاد نشود.
همایی راد با بیان این مطلب که در سنوات گذشته هیچ مشکلی در صدور ویزا در استان کرمان نداشته‌ایم و کشور عراق همکاری لازم در این زمینه با ما را داشته است، اظهار کرد: پیگیری‌های لازم از طریق معاونت عمرانی استانداری کرمان در این راستا صورت گرفته تا زمینی در مرز با کشور عراق به استان کرمان داده شود تا استقرار دائمی در مرز داشته باشیم.

انتهای پیام/


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان