طرح نشاط معنوی از 13 تیر در بقاع متبرکه زنجان اجرا می شود


طرح نشاط معنوی از 13 تیر در بقاع متبرکه زنجان اجرا می شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه این استان از فردا/13 تیرماه/ آغاز می شود، گفت: اجرای این طرح که هدف آن استفاده از ظرفیت‌های آستان مقدس امامزادگان در آموزش دانش‌آموزان است تا 29 مردادماه ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین جعفر جنتی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی روزهای آتی اجرای طرح تابستانی نشاط معنوی نیز در آستان مقدس امامزادگان اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۲ هزار دانش‌آموز در این طرح شرکت کنند.

وی با بیان اینکه آستان مقدس امامزادگان به عنوان قطب‌های فرهنگی سمبل گرایش‌های مذهبی مسلمانان محسوب می‌شوند، تصریح کرد: از همین رو با توجه به وجود بیش از ۱۳۰ امامزاده در استان زنجان لازم است که از ظرفیت آنها در راستای ترویج معارف دینی و فرهنگی استفاده شود.

حجت الاسلام جنتی بازه سنی هفت تا ۱۸ سال را مخاطبان طرح نشاط معنوی عنوان کرد و گفت: بر اساس هر رده سنی آموزش‌های مختص همان سن ارائه می‌شود که برخی از این آموزش‌ها به صورت تئوری و برخی نیز به صورت عملیاتی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح اردوهای آموزشی، تربیتی نیز اجرایی خواهد شد، افزود: تلاش می‌شود با اجرای طرح نشاط معنوی علاوه بر غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان موضوعات مورد نیاز که اقتضای سن این قشر است نیز آموزش داده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین گفت: همزمان با پنجم ذی‌القعده / ۱۷ تیرماه جاری / همایش بزرگداشت امامزادگان این استان همزمان با سراسر کشور در شهر سجاس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های روز تجلیل از امامزادگان، تقدیر از هیأت امنا و خدام فعال و افتخاری بقاع متبرکه است، گفت: علاوه بر این مراسم جشنی نیز به همین منظور در جوار آستان مقدس امامزادگان برگزار می‌شود.

پنجم ذی‌القعده مصادف با روز تکریم امامزادگان است.

۳۰۸۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان