مسئولان پیگیر ثبت آزادسازی مهران در تقویم ملی باشند


مسئولان پیگیر ثبت آزادسازی مهران در تقویم ملی باشند

ایلام- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خواستار ثبت روزهای آزادسازی مهران و فتح میمک در تقوم ملی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: مردم ایلام در دوران جنگ تحمیلی نقش موثر و کارسازی در حفظ سرحدات مرزی و دفاع از خاک کشور داشتند و باید خاطره رشادت، مقاومت و شجاعت انان در تاریخ ثبت شود.

وی ادامه داد: مردم عشایر ایلام ۱۹ دی سال ۵۹ برای اولین بار با عملیات افندی توانستند با کمترین توان نظامی و نیرو در برابر دشمن ایستادگی کنند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: در این عملیات ۲۰۰ کیلومتر از خاک کشور آزاد شد و دشمن به تلافی این پیروزی ۲۳ دی ماه سال ۵۹ برای اولین بار میمک را بمباران شیمیایی کرد که این موضوع از اتفاقات مغفول مانده جنگ هستند.

حجت الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: در شرایط کنونی ایران می تواند پیشرفته ترین پهباد غیرقابل ردیابی دشمن را زمین گیر کند و دشمن جرات عکس العمل ندارد که در همه این مسائل رد معنویت و عنایت الهی به خوبی نمایان است.

وی به ضرورت ماندگاری و ثبت روزهای مهم و تاریخ ساز مردم ایلام در دوران جنگ تحمیلی و انجام مراحل قانونی آن در تقویم ملی تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام همچنین از نبود متولی خاص مساجد انتقاد کرد و گفت: باید متولی خاص مساجد راه اندازی شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز گفت: مستندات ، مطالبات مردم و ..‌. به مقامات ارشد نیروهای مسلح اعلام شده تا بتوانیم در فرهنگ شورای عالی انقلاب روز دهم تیر و ۱۹ دی را در تقویم ملی ثبت کنیم.

محمد نوذری اظهار داشت: برای ثبت این روز به سخنان رهبر کبیر انقلاب در آزادسازی مهران هم اشاره شده است.

وی ادامه داد: نقش مظلومیت ایلام در دفاع مقدس باید پر رنگ تر شود و همه دستگاه های متولی پیگیر انتقال ارزش های ان به نسل اینده باشند.

معاون استاندار ایلام همچنین به هماهنگی دستگاه های فرهنگی به برگزاری برنامه های نشاط افرین در دهه کرامت تاکید کرد.

دبیر آیین های دهه کرامت استان ایلام نیز در این نشست گفت: آیین های این دهه با شعار مهربانی و رسم اهل بیت با برگزاری برنامه هایی نظیر سفرهای زیارتی، نذر شادی، ایستگاه صلواتی ، برگزاری کاروان های کرامت، اجرای برنامه های فرهنگی و شاد و ... تدوین شده است.

حجت الاسلام علی چراغی پور ادامه داد: امیدوارم که برنامه های شادی در شهرستان های مختلف استان در دهه کرامت برگزار شود.

۷۱۷۷/۶۱۱۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !