3 باب مدرسه خیرساز در نقاط شهری محروم ساوه نوسازی می‌شوند


3 باب مدرسه خیرساز در نقاط شهری محروم ساوه نوسازی می‌شوند

ساوه - ایرنا - معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه گفت: تکمیل و بازسازی سه باب مدرسه خیر ساز در مناطق محروم شهر در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، «علی میرزایی» روز چهارشنبه در دیدار با اعضای مجمع خیران مدرسه ساز شهرستان ساوه اظهار داشت: با توجه به فعالیت واحدهای صنعتی متعدد در این شهرستان و تداوم روند مهاجرپذیری، نیاز است که فضاهای آموزشی متناسب با رشد جمعیت دانش آموزی احداث شود.

وی گفت: خیران مدرسه ساز از دیرباز در شهرستان ساوه نقش بارزی در ساخت فضاهای آموزشی مورد نیاز و همچنین سالن‌های ورزشی و کتابخانه ایفا کرده اند.

میرزایی اظهار داشت: حمایت‌های خیران و فعالیت‌های پررنگ آنها باعث شده که ساوه در استان مرکزی رتبه نخست را از این حیث داشته باشد.

فرماندار ساوه گفت: اداره آموزش و پرورش سه باب مدرسه خیرساز برای مساعدت و اعطای تسهیلات با هدف تکمیل و بازسازی معرفی کرده که ۲ مورد از این مدارس نیاز به نوسازی دارند و یکی از مدارس که در ورودی شهر (قبل از میدان شهرداری) قرار دارد نیز به دلیل فرسودگی باید تخریب و بازسازی شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز، گفت: خیران بازوان توانمند آموزش و پرورش و مدیریت شهرستان ساوه هستند که با وجود افزایش جمعیت این شهر، نسبت به احداث فضاهای جدید آموزشی اهتمام ویژه داشته‌اند.

«محمد رضا منصوری» افزود: باید فرهنگ قدرشناسی از خیران فعال در بخش‌های آموزش و سلامت را در جامعه نهادینه کرد.

وی گفت: یکی از راه های قدردانی از تلاش و همت خیران مدرسه ساز این است که در ادارات و دستگاه‌های شهرستان برای انجام امور اداری تسهیلاتی قائل شد.

منصوری گفت: ساوه ظرفیت افزایش جمعیت به مرز ۵۰۰ هزار نفر در سال های آینده را دارد و از هم اکنون باید نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم در زمینه‌های مختلف رفاهی، بهداشت و سلامت و از جمله حوزه آموزشی تدابیر لازم را اتخاذ کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز، گفت: ۲ باب مدرسه خیرساز در محلات محروم "عباس آباد" و انتهای "پیک نیک گاز"اکنون نیمه کاره هستند که از فرماندار و نماینده مردم ساوه درخواست مساعدت برای تامین اعتبار با هدف تکمیل این واحدها را داریم.

«ابراهیم فراشیانی» اظهار داشت: یک باب مدرسه دیگر به نام سلمان در ورودی شهر قبل از میدان شهرداری نیز که قبلاً توسط خیران ساخته شده بود اکنون فرسوده شده و باید تخریب و بازسازی شود.

وی گفت: قرار است با رایزنی‌هایی که انجام خواهد شد از محل اعتبارات ملی و منابع استانی و شهرستانی نسبت به تزریق اعتبار برای تکمیل و نوسازی این سه واحد آموزشی اقدام شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوه اظهار داشت: تاکنون ۳۹ باب مدرسه، نمازخانه، کتابخانه و سالن ورزشی در ساوه توسط خیران ساخته شده است و اکنون نیز سه قطعه زمین برای احداث مدرسه از سوی افراد نیکوکار به آموزش و پرورش این شهرستان اهدا شده است.

به گفته وی، سه باب منزل مسکونی که ۲ مورد از آنها در تهران قرار دارد برای امر مدرسه سازی در ساوه از سوی خیران اهدا شده است.

فراشیانی گفت: برای آغاز سال تحصیلی جدید در مهر امسال با افزایش ۲۰۰ نفری جمعیت دانش آموزان در دوره متوسطه دوم مواجه هستیم که لازم است فضای متناسب با این جمعیت ساخته شود.

شهرستان ۲۸۵ هزار نفری ساوه دارای ۵۳ هزار دانش آموز و ۱۸ هزار دانشجو است.

۶۵۳۹/۳۰۷۵


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

59 بیمار کرونایی جدید در مراکز درمانی استان مرکزی بستری شدند