رقابت 18280 زنجانی در کنکور سراسری امسال


رقابت 18280  زنجانی در کنکور  سراسری امسال

زنجان - ایرنا - رئیس اداره سنجش و ارزشیابی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: بر پایه آمارهای اعلام شده 18 هزار و 280 داوطلب در کنکور سراسری امسال رقابت می‌کنند که این تعداد نسبت به سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

محمد خندان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این مبنا به تفکیک رشته‌ها، ۹ هزار و ۲۸۰ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی، چهار هزار و ۲۰۹ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، ۲ هزار و ۲۳۲ نفر در گروه زبان‌های خارجی، یک هزار و ۳۸۷ نفر در گروه ریاضی و یک هزار و ۷۰ نفر در گروه آزمایشی هنر رقابت خواهند کرد.

وی اظهار داشت: بر پایه برنامه ریزی ها، کنکور سراسری امسال در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره، خدابنده، ماهنشان و طارم برگزار می‌شود که مسئولیت برگزاری این رویداد در شهر زنجان بر عهده دانشگاه زنجان است.

این مسئول ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز متولی برگزاری کنکور سراسری در شهرهای ابهر، خرمدره و ماهنشان است و در شهرهای طارم و خدابنده نیز دانشگاه پیام نور این رخداد را برگزار می‌کند.

وی اضافه کرد: پارسال ۱۶ هزار و ۲۰۰ داوطلب از این استان در کنکور سراسری شرکت کردند که امسال با توجه به مجاز بودن دانش آموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در آزمون سراسری این رقم افزایش ۲ هزار و ۴۰۰ نفری دارد.

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: داوطلبان باید کارت ورود به جلسه را در مهلت تعیین شده از پایگاه اینترنتی سازمان سنجش دریافت کنند و در جلسه آزمون به همراه داشته باشند.
وی اضافه کرد: باجه رفع نقص کارت ورودی داوطلبان آزمون در شهر زنجان در دانشگاه زنجان مستقر می‌شود و بر پایه اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبان برای رفع مغایرت‌ها باید پیش از برگزاری آزمون به این محل مراجعه و موارد را برطرف کنند.

خندان افزود: داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ۱۳ تیر و داوطلبان گروه آزمایشی هنر عصر همان روز رقابت می‌کنند.
وی یادآوری کرد: صبح روز جمعه ۱۴ تیر نیز آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی و عصر همان روز آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی برگزار خواهد شد.

به گفته، رئیس اداره سنجش و ارزشیابی آموزش و پرورش استان زنجان، درهای ورودی حوزه‌های امتحانی صبح‌ها از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه و بعد از ظهرها از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه بسته خواهد شد و پس از آن از ورود داوطلبان جلوگیری می‌شود.

۹۶۴۶/‌۶۰۸۵


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان