عملیات اجرایی طرح آبرسانی به 30روستای شهر بابک آغاز شد


عملیات اجرایی طرح آبرسانی به 30روستای شهر بابک آغاز شد

کرمان- ایرنا- مدیر کل آب روستایی استان کرمان گفت: طرح آبرسانی به 30 روستای فاقد آب شهر دهج و مجتمع روستایی دهستان خبر با 16 پارچه آبادی که از بزرگترین طرح های آبرسانی در شهرستان شهربابک است عملیات اجرایی آن آغاز شد.

علی رشیدی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم آغاز عملیات این طرح آبرسانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: این طرح شامل اجرای ۳۰ کیلومتر خطوط انتقال لوله، احداث دو باب ایستگاه پمپاژ آب، اجرای ۲۵ کیلومتر شبکه داخلی و احداث یک مخزن ۳۰۰۰ متر مکعبی است.

رشیدی تصریح کرد: با اجرای کامل این طرح هزار و ۷۲۵ خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.

مدیرکل آب روستایی استان کرمان همچنین بعد از افتتاح دو طرح آبرسانی دیگر به روستاهای آبدر میان و تل قدیر و ۶ نقطه عشایری منطقه اظهار داشت: برای آبرسانی به این مناطق، ۱۷۹۰۰ متر لوله گذاری، دو مخزن ۱۶۰ و ۱۰۰ متر مکعبی احداث، دو ایستگاه پمپاژ راه اندازی و یک حلقه چاه حفر شده است.

وی ادامه داد: این دو طرح با اعتباری بالغ بر ۲۹ هزار میلیون ریال اجرا شده است و به طور سرجمع ۲۰۰ خانوار از مزایای این طرح بهره مند شده اند.

معاون عمرانی استاندار هم در این مراسم گفت: استان کرمان به دلیل پهناوری و تعداد روستاهای زیادی که دارد حجم کار در آن زیاد است.

آیت اللهی موسوی افزود: در استان کرمان پنج هزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه وجود دارد که باید از خدمات آب شرب بهره مند باشند.

وی بیان داشت: تمام عوامل اجرایی از جمله شخص استاندار پای کار هستند تا خدمات مخصوصاً در بخش آب به مردم ارائه شود.

موسوی تصریح کرد: در حال حاضر چندین پروژه انتقال آب در استان در حال اجرا و یا آماده بهره برداری هستند.

شهربابک در ۲۴۰ کیلومتری کرمان واقع است.

۹۸۹۹/ ۵۰۵۴


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تمهیدات استقبال از مهمانان سالگرد سردار سلیمانی در کرمان انجام شد