تابستان متفاوت اهالی دیباجی به همت کانون فرهنگی هنری مسجدالرضا(ع)


تابستان متفاوت اهالی دیباجی به همت کانون فرهنگی هنری مسجدالرضا(ع)

کانون مسجدالرضا(ع) واقع در خیابان دیباجی شمالی یکی از مجموعه‌های فرهنگی هنری فعال است که با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی تلاش دارد، تابستان متفاوتی برای کودکان، نوجوانان و جوانان رقم بزند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجدالرضا(ع) واقع در بزرگراه صدر، خیابان دیباجی شمالی یکی از مساجد بزرگ پایتخت است که به دلیل فعالیت های گسترده و برنامه های فرهنگی و مذهبی به عنوان یکی از مساجد فعال تهران شناخته می شود.

ساخت این مسجد در زمینی به مساحت 18 هزار‌ مترمربع از سال 1390 با همکاری شهرداری و مرکز رسیدگی به امور مساجد در منطقه ۱ آغاز و در نهایت این مسجد در سال ۹۵ افتتاح شد و اکنون یکی از بزرگ‌ترین و فعال ترین مساجد تهران محسوب می شود.

فضای ساختمان مسجد الرضا(ع) با سه هزار‌ متر مربع زیربنا مجهز به کتابخانه، کلینیک درمانی، آمفی‌تئاتر، آشپزخانه و خانه کودک، کانون فرهنگی هنری و کتابخانه است که عموم شهروندان می‌توانند از این بخش ها استفاده کنند.

کانون فرهنگی هنری مسجد الرضا(ع) از جمله بخش های این مسجد است که رسماً با مجوز رسمی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران فعالیت خود را آغاز کرده است.

برپایی کارگاه های متعدد فرهنگی و اجتماعی، مشاوره های تحصیلی، کارگاه های حسابداری ویژه بازار کار همراه با ارائه گواهینامه معتبر، برگزاری دوره‌های فرهنگی هنری، علمی ویژه نوجوانان، برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی از جمله برنامه های شاخصی است که در این کانون مورد توجه قرار می گیرد.

برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در این مسجد زمینه حضور هرچه بیشتر نوجوانان را در مسجد را فراهم کرده و موجب شده است، ضمن شرکت در برنامه های فرهنگی در برنامه نماز جماعت هم حضور یابند.

«سید رسول یاسینی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های تابستانی کانون فرهنگی هنری مسجد الرضا(ع)، گفت: اردوهای تفریحی، مهارت آموزی، کلاس های ورزشی، برنامه های معرفتی از جمله برنامه های تابستانی این کانون است.

وی افزود: آموزش قرآن، روخوانی و روانخوانی، تفسیر، تدبر و تجوید قرآن، برای تمام گروه های سنی بخش دیگری از برنامه هایی است که به همت کانون فرهنگی هنری مسجد الرضا(ع) برگزار می شود.

تابستان متفاوت اهالی دیباجی به همت کانون فرهنگی هنری مسجدالرضا(ع)

مدیر فرهنگی مسجد الرضا(ع) به موضوعات مورد توجه در طرح «پیوند مسجد و خانه» که از نهم تیرماه در این کانون اجرا می شود، اشاره کرد و گفت: کلاس های هنری همچون نمد، پتینه، آمادگی جسمانی، ژیمناستیک، قصه های کودکانه، نقاشی، سرود، آموزش رایانه، بازی، نقد انیمیشین از جمله برنامه هایی است که براساس این طرح برای دختران نوجوان برگزار می شود.

وی افزود: نجاری،کار با چوب، آموزش رایانه، الکترونیک، بازی و خلاقیت، رشته های ورزشی همچون کاراته، برنامه معرفتی «چشمه بندگی» و «سخن دوست»، نقد کارتون، مهارت های زندگی نیز بر اساس این طرح برای نوجوانان پسر برگزار می شود.

مسجد الرضا (ع) از جمله مساجدی است که برای کلیه مقاطع سنی برنامه ریزی دارد، به گونه ای که با ایجاد کانون فرهنگی هنری درصدد جذب نوجوانان، با انجام فعالیت های گسترده آموزشی و برگزاری برنامه های فرهنگی و ایجاد کتابخانه درصدد جذب جوانان و ایجاد مهد کودک برای نیاز کودکان زمینه حضور اقشار مختلف را در این مسجد فراهم می کند.

پایان پیام/40

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


طرح کمک مومنانه اجرا شد