برگزاری 50 هزار مراسم جشن در مساجد و هیئت‌های مذهبی همزمان با دهه کرامت


برگزاری 50 هزار مراسم جشن در مساجد و هیئت‌های مذهبی همزمان با دهه کرامت

حجت‌‌الاسلام والمسلمین دریاکناری گفت: برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در ایام دهه کرامت در 10 محور اجرا می‌شود، برگزاری حدود 50 هزار جشن در ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) در مساجد و هیت های مذهبی ازجمله آنها است.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «علی دریاکناری» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه دهه کرامت فرصت تقویت مشارکت مردم در اجرای جشن های مذهبی است، اظهار کرد: شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور توانسته است میزان شادی های مذهبی را در سراسر جامعه افزایش دهد.

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی در همین راستا در ایام دهه کرامت همچون سایر مناسبت های مذهبی اقدام به اعزام مبلغ به مساجد و حسینیه های سراسر کشور می کند.

وی افزود: برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در ایام دهه کرامت در ۱۰ محور اجرا می شود که حدود 50 هزار جشن در ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) در مساجد و هیت های مذهبی سراسر کشور برگزار می کند.

دریاکناری اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی برگزاری نشست ها و گفتمان های مختلف با هدف تقویت باورهای اصیل و درست دینی آحاد مردم را در تمام مناسبت ها در نظر دارد و در همین راستا حدود 180 نشست دینی و علمی را در ایام دهه دهه کرامت امسال برگزار می کند.

وی ادامه داد: این سازمان همچنین استفاده گسترده از فرصت فضای مجازی به منظور گسترش مشارکت های مردمی در اجرای جشن ها و برنامه های دهه کرامت را لحاظ کرده است و به همین منظور از ظرفیت۱۰ هزار مبلغ برادر و خواهر در سراسر کشور استفاده می کند.

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور گفت: طرح ملی قرائت زیارت امین الله که با عنوان «سلام بر امام» یا چهارشنبه های امام رضایی، چند سالی است با مشارکت مردم در روزهای چهارشنبه که روز زیارتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مراکز دینی سراسر کشور از جمله مساجد و آستان های مقدس امامزادگان برگزار می شود که همین برنامه در ایام دهه کرامت، همه روزه اجرا می شود.

وی بیان کرد: مساجد و هیت های مذهبی که همکاری خوبی با این سازمان در تمام مناسبت ها دارند در ایام دهه کرامت نیز ایستگاه های صلواتی و نذری را با مشارکت مردم برپا می کنند.

دریاکناری خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی همچنین از ظرفیت مداحان کشور برای برگزاری جشن های دهه کرامت استفاده می کند و در همین راستا تعدادی از ستایشگران ممتاز در شهرهای مذهبی از جمله مشهد مقدس حضور می یابند.

پایان پیام/397

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رازگشایی از ناپدید شدن ناگهانی صدها ستاره در آسمان!