بررسی دلایل بی حس شدن دست و خطراتی که در کمین شماست


بررسی دلایل بی حس شدن دست و خطراتی که در کمین شماست

در بسیاری از مواقع به دلیل قرار گرفتن دست و پا در یک حالت ثابت باعث بی حس شدن دست و پاها می شود. که احساس سوزن سوزن شدن را به شما دست می دهد. در گاهی از مواقع می توان با تکان دادن دست و پا این گرفتگی را برطرف نمود. اما در گاهی از مواقع که این گرفتگی طولانی مدت شده و یا باعث آزار شما می شود می تواند نشانه خطرناکی برای بروز انواع بیماری در شما باشد...

در بسیاری از مواقع به دلیل قرار گرفتن دست و پا در یک حالت ثابت باعث بی حس شدن دست و پاها می شود. که احساس سوزن سوزن شدن را به شما دست می دهد. در گاهی از مواقع می توان با تکان دادن دست و پا این گرفتگی را برطرف نمود. اما در گاهی از مواقع که این گرفتگی طولانی مدت شده و یا باعث آزار شما می شود می تواند نشانه خطرناکی برای بروز انواع بیماری در شما باشد پس بهتر است در این مواقع به پزشک متخصص مراجعه نمایید. ما در این مقاله به عوامل و دلایل بی حس شدن دست می پردازیم و از شما دعوت می کنیم تا در ادامه مطلب همراه ما باشید.

بی حس شدن دست و دلایل آن

بررسی دلایل بی حس شدن دست و خطراتی که در کمین شماست

برای پیدا کردن دلیل اصلی بی حس شدن دست و پا گاهی مواقع شما نیاز به انجام آزمایش های مختلفی پیدا می کنید. اما ما سعی داریم در این مطلب به عوامل شایع برای این اتفاق بپردازیم.

کمبود انواع ویتامین

بررسی دلایل بی حس شدن دست و خطراتی که در کمین شماست

کمبود ویتامین B12 می تواند یکی از دلایل گرفتگی دست و پا شود. در عین حال افرادی که دچار خستگی و بی حالی می باشند نیز از دلایل کمبود این ویتامین به حساب می آید. اگر قصد اطلاع از میزان این ویتامین در بدن خود را دارید می توانید با انجام یک آزمایش خون از مقدار آن مطلع شوید و همچنین استفاده از انواع سبزیجات و حبوبات می تواند در افزایش این ویتامین در بدن شما موثر باشد.

کم کاری تیروئید و بی حس شدن دست

یکی از دلایل شایع برای گرفتگی دست و پا کم کاری غده تیروئید در بدن شما می باشد. کم کاری تیروئید باعث خستگی، حساسیت نسبت به سرما، مشکلات پوستی، ریزش مو، بی حس شدن دست و … می شود. برای این که شما از این بیماری با خبر شوید نیاز دارد که هر از چند گاهی به دکتر مراجعه کرده و با انجام آزمایش از میزان کارایی غده تیروئید خود با خبر شوید.

دیابت

بررسی دلایل بی حس شدن دست و خطراتی که در کمین شماست

در صورتی که شما دچار بیماری دیابت هستید این موضوع را بدانید که افزایش قند خون باعث می شود سیستم اعصاب شما تحت تاثیر قرار گیرد و احساس سوزن سوزن شدن دست و پا در شما رخ دهد. در صورتی که به بیماری دیابت گرفتار هستید با تغییر سبک زندگی می توانید از این معضل رهایی یابید و سالم زندگی کنید.

بیماری ام اس

علائم بیماری ام اس از قبیل گرفتگی دست و پا به همراه دوبینی، ضعف، مشکلات مثانه و ناراحتی کنترل روده می باشد. برای آگاهی از وجود این بیماری می باید با انجام یک آزمایش ام آر آی از وجود آن مطلع شوید.

بی حس شدن دست و آسیب مجرای مچ دست

بررسی دلایل بی حس شدن دست و خطراتی که در کمین شماست

انجام کارهایی که باعث می شوند اعصاب دست ضعیف شوند یکی دیگر از عوامل گرفتگی دست می باشد. شما با انجام آزمایش سونوگرافی می توانید از وجود سندرم مجرای دست خود مطلع شده و به درمان این بیماری اقدام کنید.

آسیب های عصبی گردن یا کمر

بررسی دلایل بی حس شدن دست و خطراتی که در کمین شماست

آسیب های عصبی از جمله آسیب های ستون فقرات گردنی، آرتروز و ستون فقرات کمری می تواند یکی دیگر از عوامل گرفتگی دست باشد. توجه داشته باشید که شکستگی های استخوان و زخم های عمیق نیز می تواند باعث ایجاد صدمه های عصبی شوند. برای درمان آن می توانید از فیزیوتراپی استفاده کنید یا به درمان دارویی بپردازید.

خرابی دندانها

اگر دچار دندان درد شدید هستید باید به شما بگوییم که این اتفاق نیز باعث تاثیر بر روی عصبها شده و در نتیجه از بین رفتن آنها که عاملی برای بی حس شدن دست و پا می باشد. و یکی دیگر از عوامل گرفتگی دست و پا بیماری های ژنتیکی می باشد که افراد مختلف آنها را به ارث می برند.

جمع بندی

آنچه گفته شد دلایل شایع که به طور روزانه برای افراد مختلف اتفاق می افتد تا باعث بی حس شدن دست و پای افراد شود. اگر احساس می کنید این اتفاق برای شما به گونه ای غیر قابل تحمل می افتد می باید به پزشک معالج خود مراجعه کرده و دلیل آن را جویا شوید.

منبع : آرگا


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آغاز بازسازی خانه‌های زلزله‌زدگان اندیکا با مصالح رایگان و تسهیلات ارزان قیمت