حدود 58 هزار مسافر از مرزهای قصرشیرین تردد کردند


حدود 58 هزار مسافر از مرزهای قصرشیرین تردد کردند

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین گفت: 57 هزار و 858 مسافر ایرانی و خارجی در سه ماه نخست امسال از مرزهای رسمی پرویزخان و خسروی این شهرستان به عراق عزیمت کردند و یا وارد کشورمان شدند.

مرادعلی تاتار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ترددهای انجام شده، ۳۱ هزار و ۵۷۹ مسافر از مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان وارد کشور شدند و ۲۵ هزار و ۹۱۹ تن نیز از این مرزها از کشورمان خارج شده اند.
وی اظهار داشت: از مجموع ۱۵ هزار و ۵۰۰ تردد انجام شده به صورت انفرادی از مرز رسمی خسروی، هشت هزار و ۹۲۲ مسافر و زائر ایرانی و خارجی وارد کشورمان شدند و ۶ هزار و ۵۷۸ تن نیز از طریق این مرز از کشور خارج شده اند.
وی اضافه کرد: همچنین در سه ماهه سپری شده امسال ۴۲ هزار و ۳۵۸ مسافر و گردشگر ایرانی و خارجی از مرز پرویزخان تردد کردند که از این تعداد ۲۲ هزار و ۶۵۷ تن وارد کشورمان شدند و ۱۹ هزار و ۷۰۱ مسافر نیز از طریق این مرز به عراق عزیمت کرده اند.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: هم اکنون به طور میانگین روزانه ۴۰۰ مسافر و زائر عراقی از طریق مرز خسروی به عراق تردد می کنند، ضمن اینکه از طریق مرز پرویزخان نیز روزانه بیش از ۵۰۰ مسافر و گردشگر ایرانی و خارجی به کشورمان وارد و یا عازم اقلیم کردستان عراق می شوند.
شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین با ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
۳۰۱۲/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)