فوت 2 هزار و 248 نفر در لرستان


فوت 2 هزار و 248 نفر در لرستان

خرم آباد - ایرنا - 2 هزار و 248 واقعه فوت از ابتدای سال جاری تاکنون در لرستان به ثبت رسیده است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل ثبت احوال لرستان روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از تعداد کل فوت های ثبت شده یک هزار و ۶۴۹ مورد یعنی ۳۷/۳ درصد در شهره و ۵۹۹ مورد حدود ۲۶/۷ درصد در روستاها بوده است که به طور متوسط در هر شبانه روز ۲۴ مورد فوت به ثبت رسیده است.

مصطفی امانی پور با بیان اینکه در هر ساعت تقریباً فوت یک نفر در استان ثبت شده است، ادامه داد: ۹۱/۶ درصد از فوت های استان در مهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان لرستان درباره مهمترین دلایل مرگ ومیر در لرستان گفت: مهمترین عوامل مرگ و میر در سه ماه نخست سال ۹۸ به ترتیب بیماریهای قلبی و عروقی با تعدادسه هزار و ۱۷۱ واقعه یعنی ۳۵/۵ درصد، بیماری های بد تعریف شده مانند کهولت سن با تعداد یک هزار و ۳۲۹ واقعه یعنی ۱۴/۹ درصد، سرطان و سایر تومورها با ۹۷۶ واقعه ۱۱ درصد، حوادث غیر عمدی با ۷۷۰ واقعه یعنی ۶/۸ درصد است.

امانی پور افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت هزار و ۱۸۵ واقعه ولادت در این استان به ثبت رسید که از مجموع ولادت های ثبت شده سه هزار و ۸۳۸ نفر یعنی ۵۳/۴ درصد پسر و سه هزار و ۳۴۷ نفر یعنی ۴۶/۶ درصد دختر بوده اند.

وی ادامه داد: در مجموع به ازاء هر ۱۱۵ پسر ۱۰۰ دختر متولد شده که میانگین سن مادران ۲۹ سال و میانگین سن پدران ۳۰ سال بوده است.

امانی پور اظهار داشت: از تعداد کل ولادت های ثبت شده تعدادچهار هزار و ۶۴۳ مورد یعنی ۶۴/۵ درصد شهری و۲ هزار و ۵۵۴ مورد یعنی ۳۵/۵ درصد روستائی بوده است.

وی اضافه کرد: درسه ماه نخست سال ۹۸ در هر شبانه روزبطور متوسط ۷۷ نوزاد در استان متولد شده یعنی هر ساعت تقریباً سه نوزاد و ۹۸.۶ درصد از ولادتهای ثبت شده استان در مهلت قانونی ۱۵ روزه به ثبت رسیده اند.

مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: در این مدت ۱۳۰ مورد از ولادت های ثبت شده مربوط به نوزدان دو قلو و ۳ مورد سه قلو بوده است.

۷۲۷۴/‏۶۰۶۰


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان