نگاهی به مهمترین رویدادهای جزیره کیش در هفته‌ای که گذشت


نگاهی به مهمترین رویدادهای جزیره کیش در هفته‌ای که گذشت

کیش - ایرنا- ممانعت از ورود خواننده انگیسی به جزیره کیش، تدوین شیوه نامه اجاره شبانه منازل مسکونی، درخواست امام جمعه کیش برای تعدیل قیمت بلیت هواپیما، راه اندازی مدرسه تابستانی مهارت محور و اعطای گواهینامه فرودگاهی سازمان هواپیمایی و هوانوردی به فرودگاه کیش از مهمترین اخبار و رویدادهای هفته گذشته جزیره بود.

ممانعت از ورود" جاس استون" خواننده انگیسی به جزیر کیش یکی از مهمترین رویدادهای هفته گذشته بود که اخبار مربوط به آن با تعبیرهای متفاوت در سطح شبکه‌های اجتماعی بازتابی گسترده و فراتر از جزیره داشت.

برخی از شبکه‌های خبری و اجتماعی در انتشار اخبار مربوطه از واژه‌های متفاوتی مانند بازداشت یا اخراج این خواننده استفاده کردند و این درحالی بود که به گفته پلیس کیش، وی و همراهانش نه اخراج شدند و نه بازداشت، بلکه به خاطر نداشتن مدارک لازم اصلاً به انها اجازه ورود به کیش داده نشده و پس از یک شب اقامت در فرودگاه بین المللی کیش با اولین پرواز به مسقط بازگردانده شدند.

گذشته از حاشیه‌ها، از نکات مهم این ماجرا، رفتار قانونمند و احترام آمیز مأموران فرودگاه کیش با این مسافر انگلیسی است که خود وی نیز در صفحه اینستاگرامش به آن اشاره کرده است از نکات مهم خبر بود.

با این حال نظر به اهمیت و بازتاب‌های گسترده و ضرورت جلوگیری از نقل ها و برداشت‌های متفاوت خبری از اینگونه رخدادها، ضرورت توجه به پیوست رسانه‌ای هوشمندانه و بموقع از اولویتهای است که مسئولان امر در این مواقع باید به آن توجه کنند.

تدوین شیوه نامه اجاره شبانه منازل مسکونی

مسئولان و دست اندارکاران امور گردشگری و نظارتی سازمان منطقه آزاد هفته گذشته در اقدامی کم سابقه و قابل اهمیت برای ساماندهی وضعیت آشفته اجاره شبانه منازل مسکونی دور هم نشستند و پس از بحث تبادل نظر بر ضرورت تدوین شیوه نامه و قانونمند کردن روند اجاره منازل مسکونی و شخصی به گردشگران و مسافران کیش تاکید کردند.

طرح نظارت، ساماندهی و قانونمند سازی اجاره دادن خانه‌های مسکونی به گردشگران و مسافران اقدامی مهم در تقویت گردشکری داخلی و توسعه این صنعت درحال رشد ارزیابی می‌شود.

اجاره دادن منازل مسکونی بصورت موقت به گردشگران و مسافران در بسیاری از شهرهای و مناطق گردشگری، سیاحتی و زیارتی کشور از جمله کیش سالهاست باب شده و به عنوان بخشی از صنعت گردشگری با توجه به کمبود و گرانی مراکز اقامتی و هتل‌ها نه تنها در حال رشد است بلکه از نظر جلب مشارکت‌های مردمی واشتغالزایی در صنعت توریسم نیز قابل اهمیت است. اجاره دادن منازل خصوصی گرچه از نظر اقامتی به کمک گردشگری داخلی آمده اما روندی قانونمند را طی نکرده و فاقد مجوزهای قانونی است به همین جهت در مواردی مشکلاتی را برای گردشگران ایجاد می‌کند وبه عنوان بخشی از صنعت گردشگری و نیازمند ساماندهی و سازماندهی لازم است.

با توجه به اهمیت این موضوع، کارشناسان معتقدند: شناسایی، شناسنامه دار کردن، برنامه ریزی؛ قانونمندی و سازماندهی این بخش یکی از راهکارهای جذب و مشارکت بخش خصوصی در صنعت گردشگری داخلی و ایجاد زمینه‌های مساعد برای سفر خانواده‌های متوسط به پایین جامعه و بازدید از مناطق مختلف کشور است.

جزیره گردشگری کیش سالانه بطور میانگین پذیرای حدود ۲ میلیون مسافر و گردشگر از نقاط مختلف کشور است که بخشی از این مسافران گاه به علت محدودیت ظرفیت مراکز اقامتی و بخشی به علت تفاوت قیمتها ترجیح می‌دهند که در منازل خصوصی اقامت کنند.

اینکه چه تعداد از این گردشگران از منازل اجاره‌ای استفاده می‌کنند، آمار دقیقی در دست نیست، اما آنچه مسلم است، اقامت در این منازل در جریان مناسبت‌ها، جشنواره‌ها و برگزاری رویدادهای فرهنگی و اجتماعی افزایش می‌یابد و قیمتها نیز سیر صعودی طی می‌کند.

امام جمعه کیش، تعدیل نرخ بلیت هواپیما را مهمترین عامل در جذب گردشگر دانست و خواستار تعدیل این نرخ برای رونق گردشگری در کیش شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین احمد حسن زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: هواپیمایی کیش که متعلق به کیش است، باید بیشترین نقش را در تعدیل نرخ بلیت داشته باشد تا گردشگران برای سفر به این جزیره تشویق شوند.

گردشگری به عنوان محور توسعه برخی نقاط کشور بویژه جزیره کیش همواره مورد توجه قرار داشته و این درحالیست که حمل و نقل هوایی و نابسامانی عرضه و فروش بلیط هواپیما مهمترین مشکل ساختاری در توسعه و رشد این صنعت است.

تأخیرهای مکرر در انجام پروازها، سختی و مشکلات خرید بلیط و نوسانات قیمت، اکنون به یکی از مشکلات جدی گردشگری داخلی تبدیل شده و برنامه ریزی برای انجام سفرهای گردشگری، زیارتی و سیاحتی و کاری به نقاط مختلف کشور، بوِیژه کیش را با مشکلات جدی و تأخیرهای مکرر روبرو کرده است.

طبق معمول علت اینگونه تاخیرها مشکلات یا نقص فنی عنوان می‌شود و محدود به شرکتی خاص نیست، بلکه این مشکل به یک عادت و روال معمولی برای همه شرکت‌های هواپیمایی تبدیل شده و در کنار مشکلات خرید بلیط و نوسانات عجیب قیمت صندلی‌های که هر ساعت تغییر می‌کند و در نتیجه برنامه ریزی های سفر گردشگران و مسافران را به کلی به هم می‌ریزد، این روند اکنون به چالش و مانعی جدی در گردشگری داخلی تبدیل شده بگونه ای که اکثریت مسافران از این وضعیت ابراز نارضایتی می‌کنند.

راه اندازی مدرسه تابستانی مهارت محور

مؤسسه علوم و فنون وابسته به سازمان منطقه آزاد از راه اندازی مدرسه تابستانی مهارت آموزی و برگزاری کلاسهای آموزشی ویژه دانش آموزان در رشته‌های نقاشی، سفال، آشپزی، کاردستی با بازیافت، خوشنویسی وکارگاه فیلم به زبان انگلیسی خبر داد. پرکردن و بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان داغ و شرجی جزیره کیش یکی از نیازهای جدی جوانان و نوجوانان است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

جمعیت دانش آموزان جزیره کیش به بیش ۷ هزار نفر می‌رسد که این تعداد در ۱۱ دبستان و ۱۲ دبیرستان کیش مشغول تحصیل هستند، و حدود ۲۵ در صد کل جمعیت جزیره کیش راتشکیل می‌دهند که این امر ضرورت برنامه ریزی برای این جمعیت کثیر را مورد تاکید قرار می‌دهد.

تابستان داغ و شرجی در جزیره کیش برای ساکنان این جزیره بویژه دانش آموزان سخت‌ترین فصل سال است. رفت و آمد در معابر عمومی و فعالیت‌های روز مره مردم در این فصل به حداقل و گرما و رطوبت هوا به حداکثر می‌رسد.

توقف فعالیت درگاه‌های اینترنتی غیر مجاز خدمات گردشگری در کیش

مدیریت نظارت بر مراکز و خدمات گردشگری، معاونت گردشگری با همکاری پلیس فتا از فعالیت وب سایت‌های غیرمجاز فروش خدمات گردشگری کیش ممانعت می‌کند.

این اقدام با توجه به فعالیت افراد سودجو و راه اندازی وب سایت‌های فروش غیرمجاز که موجب اختلال در بازار و افزایش نارضایتی گردشگران در حوزه خدمات گردشگری صورت می‌گیرد.

همچنین مدیریت نظارت بر مراکز و خدمات گردشگری از گردشگران جزیره کیش خواست تا در زمان خرید اینترنتی خدمات گردشگری به نام آژانس خدمات مسافرتی و گردشگری در پایین وب سایت و داشتن نماد اعتماد الکترونیک توجه کنند.

در این خبر که توسط روابط عمومی منطقه آزاد کیش منتشر شده به تعداد درگاه‌های غیر مجاز و مجاز خدمات گردشگری در این جزیره اشاره نشده است.

‌ضرورت تقویت نقش بیمه‌ها در روند توسعه منطقه آزاد کیش مورد تاکید قرار گرفت

شیوه‌های اثر بخشی و افزایش نقش شرکت‌های بیمه گذار در روند توسعه اقتصادی و بهبود رفاه اجتماعی منطقه آزاد کیش در نشست مشترک معاون اقتصادی و سرمایه گذاری این منطقه و رؤسای شرکت‌های بیمه، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا در این نشست بر ضرورت استفاده از ظرفیت شرکت‌های بیمه در روند توسعه اقتصادی، ارتقای کیفیت ارائه خدمات و افزایش رضایتمندی ساکنان و سرمایه گذاران تاکید شد.


‌فرودگاه بین المللی جزیره کیش به خاطر برخورداری از استانداردها و انطباق با نظامنامه‌های بین المللی موفق به دریافت گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی و هوانوردی شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد کیش این گواهینامه در نشستی که روز یکشنبه با حضور غلامحسین مظفری رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، علی عابد زاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و جمعی از مسئولان دو سازمان در تهران به فرودگاه بین المللی کیش اعطا شد.

۱۳۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا