تنها آرزوی بچه های گروه سرود شهید پایدار، اجرا در حضور رهبری است


تنها آرزوی بچه های گروه سرود شهید پایدار، اجرا در حضور رهبری است

ایمان عباس زاده، گفت: آرزوی خودم و بچه های گروه سرود شهید پایدار کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول شهر جیرفت این است که روزی بتوانیم در بیت رهبری و در حضور ایشان سرود اجرا کنیم.

خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان: امام خامنه ای (مدظله) می فرمایند: این خیــلــی مــهـــم است اگر بتوانید یک سرود زیبای اثر گذار خوش مضمون درست کنید، جوری که بچه ها وقتی توی کوچه راه میروند،از خانه به مدرسه می روند، زیرلب هایشان آن را زمزمه کنند.

کانون های فرهنگی هنری مساجد، ظرفیت خیلی خوبی برای جذب نوجوانان و جوانان برای مشارکت در فعالیت های مذهبی، فرهنگی و هنری هستند و یکی از فعالیت های هنری مسجد محور تشکیل گروه های سرود انقلابی است.

سال گذشته از سوی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی، طرح تشکیل گروه سرود ۴۰ هزار نفری بچه های مسجدی مطرح شد که در (بهمن ۹۷ ) هم زمان سال روز ورود تاریخی امام خمینی(ره ) به میهن اسلامی ایران، به طور هم زمان در مصلی های سراسر کشور سرود انقلابی اجرا کنند.

و ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان نیز در همین راستا با همکاری آموزش و پرورش و بسیج مستضعفین، گروه سرود ۶۰۰ نفری بچه های مسجدی را راه اندازی کرد که به طور متمرکز در مصلی شهر جیرفت، در روز (۱۲ بهمن ) همزمان با سراسر کشور سرود انقلابی اجرا کردند.

با توجه به تجربه موفق گروه سرود شهید پایدار کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول شهر جیرفت، سرپرستی این گروه سرود ۶۰۰ نفری بچه های مسجدی از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان به کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول شهر جیرفت، داده شد تا از میان دانش آموزان مدارس سطح شهرستان جیرفت با استعدادیابی، دانش آموزان خوش صدا را انتخاب و به آنها آموزش دهند.

خبرنگار خبرگزاری شبستان، با " ایوب عبدی نسب" مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول شهر جیرفت، در خصوص گروه سرود شهید پایدار، گفت و گو کرد.

" ایوب عبدی نسب" مدیر مسئول کانون ولایت مسجدالرسول شهر جیرفت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، گفت: شناسه گروه سرود شهید پایدار، به نام گروه سرود کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول ثبت شده است.
ایوب عبدی نسب، افزود: مدیر اجرایی این گروه سرود حجت الاسلام احمدی امام جماعت مسجدالرسول و مربی آن ایمان عباس زاده است.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجدالرسول شهر جیرفت، با بیان این مطلب که گروه سرود شهید پایدار در طول سال اجراهای مختلفی دارند، ابراز داشت: این گروه سرود در طول سال تمرینات خود را در کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول انجام می دهند.
وی، عنوان کرد: از آنجایی که راه اندازی گروه سرود شهید پایدار تجربه موفقی بوده است، بنا داریم در طرح اوقات فراغت تابستانی با فراخوان استعدادیابی، حداقل ۲ یا ۳ گروه سرود دیگر راه اندازی کنیم.
عبدی نسب، افزود: گروه سرود می تواند نقطه جذب نوجوانان به مشارکت در فعالیت های مسجدی و نیز می تواند ظرفیتی در زمینه تربیتی و رشد اجتماعی آنها باشد.

در ادامه خبرنگار خبرگزاری شبستان با حجت الاسلام" احمدی" مدیر اجرایی گروه سرود شهید پایدار کانون ولایت مسجدالرسول شهر جیرفت، گفت و گو کرد.

حجت الاسلام " احمدی" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: از (سال ۹۵) معاون پرورشی یکی از دبستان های غیردولتی در جیرفت بودم و از آنجایی که در شهرستان جیرفت استعدادهای صدایی خیلی خوبی وجود دارد که نیاز به شناسایی دارند و از طرفی کمبود یک گروه سرود خوب در سطح این شهرستان احساس می شد، تصمیم گرفتم از میان جمع دانش آموزان خوش صدا تعدادی را برای گروه سرود انتخاب کنم.

مدیر اجرایی گروه سرود شهید پایدار، ابراز داشت: اصلالتا اهل لار هستم و با تعدادی از اعضای گروه سرود بین المللی طاها که مال لار هستند و اجراهای آن مستقیم از تلویزیون پخش می شود و یا در آستان قدس اجرا دارند و با حمایت کانون بسیج هنرمندان، کارهای نماهنگ برای ایام خاص آماده می کنند، دوست هستم، تصمیم گرفتم از تجربه این دوستان برای راه اندازی گروه سرود استفاده کنم.

وی، ادامه داد: پس از مشورت با این دوستان زمینه هایی فراهم شد و پایه های گروه سرود شهید پایدار شکل گرفت.
حجت الاسلام احمدی، عنوان کرد: از آنجایی که صداهای بچه ها خام و نیاز بود روی صدایی آنها کار شود، قریب یک سال طول کشید تا با تمرین های زیاد و اجرا صدایی آنها از خامی درآید.
مدیر اجرایی گروه سرود شهید پایدار کانون ولایت مسجدالرسول شهر جیرفت، ادامه داد: با آمدنم به مسجد الرسول با ایمان عباس زاده یکی از جوانان مسجدی و خوش ذوق آشنا شدم و از آنجایی که مشغله های زیادی داشتم، مربیگری گروه سرود را به ایشان سپردم و به لطف خدا گام به گام مراحل اولیه شکل گیری گروه سرود را طی کردیم.
وی، با بیان این مطلب که کانون بسیج هنرمندان کرمان اولین تهیه کننده کار تولیدی ما به مناسبت چهل سالگی انقلاب بود، اضافه کرد: "سرود چهل منزل" با آهنگ سازی استاد حسن برزگری و شعر از سید صادق آتشی که از شعرای خوب است اولین کار تولیدی گروه سرود شهید پایدار است.

حجت الاسلام احمدی، ابراز داشت: در مسائل فرهنگی و هنری باید بچه های انقلابی و مسجدی ورود جدی داشته و این ورود باید با برنامه و راهکار باشد.

مدیر اجرایی گروه سرود شهید پایدار کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول، عنوان کرد: به تازگی فراخون استعداد یابی برای گروه سرود داده ایم تا بتوانیم صداهای خوب در سطح شهرستان جیرفت را کشف کرده و گروه های سرود دیگری را راه اندازی کنیم.
وی، با اشاره به دلیل نامگذاری گروه سرود به نام شهید پایدار، بیان داشت: شهرستان جیرفت چندین سردار شهید دارد و و از میان این سرداران شهید، اخلاص در زندگی شهید محمود پایدار نمود بیشتری دارد و تنها سردار شهید مفقودالاثر جیرفت است بنابراین برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهید، نام گروه سرود را به نام شهید پایدار نام گذاری کردیم تا بچه ها با آرمان های این شهید آشنا شده و نام آن در ذهن آنها هک شود.

حجت الاسلام احمدی، ابراز داشت: با توجه به این که به عید سعید غدیر خم، نزدیک هستیم، در حال انجام یک کار تولیدی جدید هستیم و از یک ماه قبل برنامه ریزی شد و هم اکنون شعر آن آماده و در مسیر آهنگ سازی است و ان شاالله در روز عید غدیر خم از شبکه صدا و سیمای استان کرمان پخش می شود.

بنابراین گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، با " ایمان عباس زاده" مربی گروه سرود شهید پایدار کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول شهر جیرفت، گفت و گو کرد.

تنها آرزوی بچه های گروه سرود شهید پایدار، اجرا در حضور رهبری است

" ایمان عباس زاده" مربی گروه سرود شهید پایدار کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، گفت: حجت الاسلام احمدی بعد از ورود به مسجدالرسول به عنوان امام جماعت، با بچه های گروه سرود در مسجدالرسول تمرین می کردند و بعد از اطلاع از تجربیات بنده در زمینه صدا و ملودی، مربیگری این گروه سرود را به بنده سپردند.

ایمان عباس زاده، اضافه کرد: به لطف خداوند گروه سرود شهید پایدار تاکنون قریب ۵۰ اجرای موفق داشته است.
مربی گروه سرود شهید پایدار، بیان داشت: با شرکت در جشنواره قرآن و عترت جنوب کرمان که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در شهر عنبرآباد برگزار شد موفق به کسب رتبه اول در این جشنواره شدیم.
مربی گروه سرود شهید پایدار، ادامه داد: و نیز در مسابقه کشوری سرودی به نام‌ فانوس شب، با ارسال فایل صوتی از اجرای گروه سرود، از میان ۱۰۰‌ فایل ارسالی از اجرای مختلف گروه های سرود، موفق به کسب رتبه پنجم این مسابقه شدیم.

وی، عنوان کرد: تعداد تمرینات گروه سروه شهید پایدار متغیر است و در هفته ممکن است چهار روز هم تمرین‌ داشته باشیم و اکنون برای اجرا در دهه کرامت و روز میلاد امام رضا علیه السلام هفته ای سه روز تمرین داریم.
عباس زاده، ابراز داشت: تنها آرزویی که خودم و بچه های گروه سرود شهید پایدار داریم این است که بتوانیم روزی در بیت رهبری و در حضور ایشان سرود اجرا کنیم.
مربی گروه سرود شهید پایدار، در پایان با اشاره به سخن رهبری، "امروز به سرود نیاز داریم"، ضمن درخواست از مسئولین، بیان داشت: با توجه به بیانه گام دوم انقلاب اسلامی، بی شک امروزه آینده انقلاب در دست نوجوانان و جوانان نسل سوم و چهارم است و تنها راه جذب جوانان و نوجوانان با بکارگیری ابزار های فرهنگی است.
وی، ادامه داد: بنابراین از مسئولین بزرگوار تقاضا دارم از گروه سرود شهید پایدار جیرفت که منتسب به یکی از شهدای بزرگوار این شهر است حمایت کرده تا با کمک شما مسئولین زمینه های مادی و معنوی برای حضور نوجوانان و جوانان انقلابی فراهم شود تا بتوانیم سرودی در شان شهدا و انقلاب اسلامی تولید کنیم و گوشه ای از دین خود را نسبت به آنها ادا کنیم.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا