رعایت حجاب و عفاف فقط مختص زنان نیست


رعایت حجاب و عفاف فقط مختص زنان نیست

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: رعایت حجاب و عفاف فقط مختص زنان نیست و این اصل باید بین تمامی اقشار جامعه ‌نهادینه شود.

رعایت حجاب و عفاف فقط مختص زنان نیست
به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلیمن محمد فتاحی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام امروز، 16 تیر‌ماه در جلسه کارگروه حجاب و عفاف جمعیت بانوان فرهیخته در استان ایلام مقوله حجاب و عفاف را پرچم دین و تمدن اسلامی دانست و اظهار کرد: اشاعه و بسط فرهنگ حجاب و عفاف از اولویت‌های جامعه است و باید پوشش حرفه‌ای متناسب با شعار اسلامی را در بین دانش آموزان، دانشجویان و کارکنان دولتی بیشتر از گذشته بسط داد.
فتاحی گفت: رعایت حجاب و عفاف از مولفه‌های مهم جامعه اسلامی است و اشاعه آن بدون همکاری و مشارکت مردم و مسئولین امکان پذیر نیست.
مریم بیگ‌محمدی، کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام نیز در این نشست به نقش مهم جمعیت بانوان در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: بی هویت کردن جوانان و بی تفاوت کردن آنها به مسائل عقیدتی و فرهنگی کشور در اولویت کار دشمنان است و لذا باید با انجام کارهای فرهنگی بویژه ترویج عفاف و حجاب در خانواده، مدارس، مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها به مقابله با هجمه های شیطانی آنها بپردازیم.

بیگ‌محمدی با بیان اینکه گناه آشکار، فضا را خراب می‌کند و به دیگران جرأت بر گناه می‌دهد، گفت: بی حجابی و بی عفافی تاثیرات سوئی بر خود فرد و همچنین سایر افراد جامعه دارد.

وی به رشد شدید آمار طلاق در جامعه اشاره کرد و افزود: ماهواره، بیکاری و تهییج غریزه بر اثر افزایش بی حجابی و بی عفافی در جامعه موجب بروز مشکلات و ناهنجاری‌ها در جامعه و متزلزل شدن کانون خانواده‌ها شده است.

کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در این جلسه از جمعیت بانوان فرهیخته به عنوان الگو در سطح جامعه یاد کرد و بر لزوم گسترش فرهنگ حجاب و عفاف به خصوص در فضای عمومی تأکید کرد و گفت: فلسفه وجودی واقعه عاشورا، ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، لذا باید با برنامه‌ریزی مناسب و انجام فعالیت‌های فرهنگی از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله بی‌حجابی و بی‌عفافی در سطح جامعه جلوگیری کرد.
انتهای پیام

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟