نخستین سرای محله در ساوه آغاز به کار کرد


نخستین سرای محله در  ساوه آغاز به کار کرد

ساوه - ایرنا - نخستین سرای محله در شهر 220 هزار نفری ساوه روز یکشنبه با حضور جمعی از مسئولان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، شهردار ساوه در آیین آغاز به کار این سرای محله گفت: نخستین سرای محله حاصل تفکر جمعی و پیگیری شورای شهر در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی ایجاد شده که تلاش می شود تا پایان این دوره از حیات شورا ۶ سرای محله در مناطق مختلف ساوه به منصه ظهور برسد.

«سید مهدی حسینی» افزود: سراهای محله‌ها بستری برای افزایش مشارکت شهروندان در برنامه‌ها و نیز پل ارتباطی بین مدیریت شهری و شهروندان محسوب می‌شود.

وی با مهم ارزیابی کردن فرآیند آموزش حقوق شهروندی، گفت: بسیاری از آسیب‌های مختلف ریشه در ناآگاهی های اجتماعی دارد و شهرداری با همراهی شورای شهر تلاش می‌کند با توسعه سراهای محله، فرهنگ مشارکت و آموزش‌های همگانی را در ساوه نهادینه کند.

حسینی گفت: سرای محله بهره برداری شده قابلیت ارائه خدماتی از قبیل برگزاری ۶۰ نوع کلاس در رشته‌های آموزشی است که ۱۹ مورد از آنها ورزشی و مابقی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی محوریت دارد.

در اساسنامه شوراهای محله کشور ۶ هدف عمده از جمله افزایش مشارکت مردمی در اداره شهر با بهره گیری از توانمندی و ظرفیت های مادی و معنوی شهروندان و استفاده موثر از امکانات محلات، افزایش اعتماد و ایجاد ارتباط متقابل بین شهرداری و ساکنان محلات، تلاش برای احیای و برجسته سازی هویت و جایگاه هر محله و افزایش اعتماد و ارتباط متقابل بین شهرداری و ساکنان محلات ترسیم شده است.

سرای محله «آفتاب» در خیابان بسیج ۲ شهر ساوه قرار دارد.

شهر ساوه دارای ۲۲ منطقه حاشیه نشین است.

۶ ۵۳۹‌/‏۳۰۷۵


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!