وضعیت حجاب و عفاف در ادارات آذربایجان شرقی ارزیابی می‌شود


وضعیت حجاب و عفاف در ادارات آذربایجان شرقی ارزیابی می‌شود

تبریز-ایرنا- وضعیت حجاب و عفاف در ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی آذربایجان شرقی در قالب طرحی با همکاری استانداری و جهاد دانشگاهی استان، بررسی و ارزیابی می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این طرح که از امروز با هدف ارزیابی اجرای برنامه‌های حقوق شهروندی در ادارات آغار شده است، علاوه بر تبریز در تمام شهرستان‌های ۲۱ گانه استان به مدت یک ماه اجرا می‌شود.

بر اساس تفاهم نامه‌ای که استانداری آذربایجان شرقی با جهاد دانشگاهی استان منعقد کرده است، بازرسی از تعداد ۱۰۲ دستگاه اجرایی بر عهده این نهاد گذاشته شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی در جلسه هماهنگی بازرسان اجرای این طرح با اشاره به تعبیر امام راحل مبنی بر اینکه مردم ولی نعمتان ما هستند، گفت: باید تلاش کنیم در تمامی سازمان‌ها حقوق شهروندی رعایت شده و مردم تکریم شوند.

علی بدرشکوهی افزود: بحث حجاب و عفاف و حقوق شهروندی را نمی‌توان از هم جدا کرد و هر دوی آنها با همدیگر ارتباط داشته و جزو حقوق اساسی مردم هستند و نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس رأی و خواست مردم شکل گرفته و وظیفه اعتقادی ماست که تلاش کنیم حقوق شهروندی در تمامی ارگان‌ها حفظ شده و حجاب و عفاف ترویج یابد.

وی با تاکید بر اینکه بازرسان باید کار خود را با دقت تمام انجام دهند، تا ضمن رعایت عدالت، حقوق سازمان‌ها و مردم حفظ شود، خواستار همکاری تمامی سازمان‌ها و ادارات با بازرسان طرح فوق شد.

بدرشکوهی بر لزوم رعایت آداب، اصول اخلاقی و رفتاری از سوی بازرسان هنگام مراجعه به ادارات تاکید و اضافه کرد: تلاش شده است در اجرای این طرح از بازرسان کاربلد و حرفه‌ای استفاده شود.

وی یادآوری کرد: نظارت‌های مستمری از سوی معاونت سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی و وزارت کشور بر نحوه بازرسی‌ها اعمال می‌شود و تلاش می‌کنیم کارنامه قابل قبولی از استان ارائه دهیم.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این نشست با قدردانی از اعتماد استانداری به این مجموعه، گفت: انتظار داریم دستگاه‌های استانی همکاری‌های لازم را با بازرسان انجام دهند تا این طرح به بهترین شکل ممکن اجرا شده و خروجی آن برای آینده سازمان‌ها مفید باشد.

جعفر محسنی از پیشنهاد جهاد دانشگاهی به نماینده وزارت کشور برای الکترونیکی کردن این بازرسی ها جهت سهولت کار و پیشگیری از اسراف خبر داد و افزود: بازرسان، انتقادات و پیشنهادات خود را منتقل کنند تا نواقص احتمالی موجود در طرح برای سال های آتی رفع شود.

/ ‏۳۰۷۱/‏۳۰۳۸


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

توزیع روزانه نان صلواتی طی ایام کرونا در تبریز/مشارکت درتهیه ماسک