ورود قطار چین به جمهوری آذربایجان با هدف دستیابی پکن به بازارهای اروپا


ورود قطار چین به جمهوری آذربایجان با هدف دستیابی پکن به بازارهای اروپا

باکو – ایرنا – قطار کانتینری جدید چین در قالب توافقات دو جانبه افزایش حمل و نقل ترانزیتی و راهیابی به بازار کشورهای اروپایی به تازگی از شهر سیان در چین به جمهوری آذربایجان رسید.

خبرگزاری رسمی " آذرتاج " روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود، مراسم استقبال قطار کانتینری متشکل از ۲۵ کانتینر ۴۵ فوتی و ۱۵ کانتینر ۴۰ فوتی برای ترانزیت به اروپا با حضور مقامات اقتصادی جمهوری آذربایجان و مسؤولان شهر سیان در مرکز لجستیکی "آبشرون " در حومه باکو برگزار شد.

گائو گائو معاون شهرداری سیان با اشاره به اینکه راه اندازی حرکت قطار کانتینری از این شهر به مقصد باکو به گسترش همکاری شرکت‌های حمل و نقل چین و جمهوری آذربایجان کمک می‌کند، گفت: در سال گذشته میلادی بیش از یک هزار و ۳۰۰ قطار کانتینری از شهر سیان به اروپا حرکت کرده که حاصل آن میلیاردها دلار درآمد بوده است.

وی با اشاره به اینکه همکاری با جمهوری آذربایجان در قالب طرح چینی حمل و نقل یک کمربند و یک راه گسترش می‌یابد و حرکت قطار کانتینری در مسیر سیان – باکو گامی مهم در این زمینه است، افزود: این مسیر یکی از ۱۳ مسیر حمل و نقل ترانزیتی از چین به اروپا می‌باشد.

حرکت قطارهای کانتینری در مسیر سیان - باکو بر اساس توافق حاصله در ماه آوریل سال جاری میان شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان و شرکت " خی آن کانتیننتال " چین راه اندازی شده و هر دو شرکت برنامه ریزی کردند در سال جاری حرکت ۳۰ قطار کانتینری در این مسیر را تأمین کنند.

شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان نیز همکاری‌های اقتصادی این کشور و چین را موفقیت آمیز خواند و گفت: در شش ماه اول سال جاری میلادی حجم گردش تجاری میان دو کشور به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار رسیده است که در مقایسه با زمان مشابه یک سال قبل ۲.۶ برابر افزایش داشته است.

وی جمهوری آذربایجان را یکی از مسیرهای مناسب برای ترانزیت محموله‌های چینی به کشورهای اروپایی عنوان کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟