268 قاری هرمزگانی به مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم راه یافتند


268 قاری هرمزگانی به مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم راه یافتند

بندرعباس-ایرنا- یک هزار و 500 نفر قاری و حافظ هرمزگانی در چهل و دومین دوره از مسابقه قرآن کریم شرکت کرده بودند که 268 نفر از آنها به مرحله استانی راه یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: از این تعداد شرکت کننده، ۱۴۱ نفر مرد و ۱۲۷ نفر زن می باشند که در رشته های حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء و ۱۰ جزء، ترتیل خوانی، قرائت، اذان و مدیحه سرایی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: چهل و دومین دوره از مسابقات قرآن در هرمزگان با هدف شناسایی نخبگان و تاثیرات بیشتر این کتاب مقدس و آسمانی در زندگی مردم برگزار می شود که ۱۰ نفر از قاریان و حافظان کشوری داوری این دوره از مسابقه استانی را برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات استانی قرآن کریم از ۱۹ لغایت ۲۱ تیرماه سال جاری در بندرعباس برگزار می شود خاطر نشان کرد: مسابقات کشوری این دوره از مسابقات، مهر ماه ۹۸ در اصفهان برگزار خواهد شد.

این مقام مسوول بیان داشت: طرح نشاط معنوی در ۲۰ بقعه متبرکه شاخص استانی از ۱۳ تیرماه لغایت ۲۹ مردادماه امسال برای سنین ۷ تا ۱۸ سال، با سه روش مشارکتی، اردویی، آموزشی و فرهنگی برگزار می شود.

در حال حاضر استان هرمزگان دارای ۱۹۸ بقعه متبرکه می باشد که از این تعداد ۵۵ مورد مربوط به امامزاده است.

‏۶۰۴۸/‏۹۹۴۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ادامه حملات اسرائیل به نوار غزه/ بمباران منطقه مسکونی در الزیتون