استاندار خوزستان دستورهای لازم برای تامین امنیت در مناطق زلزله زده را صادر کرد


استاندار خوزستان دستورهای لازم برای تامین امنیت در مناطق زلزله زده را صادر کرد

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه تا جایی که ممکن است مردم در مناطق زلزله زده امشب و فردا را در بیرون از منازل خود سپری کنند، گفت: برابر دستوری که به شورای تامین استان داده شد دستگاه های امنیتی و انتظامی در آماده باش برای حفظ امنیت و ایجاد نظم در این مناطق قرار گرفته اند.

غلامرضا شریعتی شامگاه دوشنبه بعد از تشکیل شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در مسجدسلیمان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از ظهر امروز زلزله‌ای به قدرت ۵.۷ ریشتر بخش‌هایی از استان خوزستان با مرکزیت گلگیر از توابع شهرستان مسجدسلیمان را لرزاند.

وی ادامه داد: در این زمین لرزه تعداد ۱۱۲ نفر مصدوم شند که همگی به جز پنج نفر مرخص شده‌اند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با اشاره به اینکه از بین مصدومان بستری شده تعداد سه نفر در بیمارستان مسجدسلیمان و ۲ نفر در بیمارستان ایذه تحت درمان هستند، گفت: وضعیت این مصدومین نیز از سوی تیم‌های پزشکی تحت کنترل است.

فعالیت گسل مرکزی

شریعتی همچنین در خصوص جزئیات بیشتر این حادثه عنوان کرد: در این منطقه که امروز به آن سفر کرده‌ایم گسل‌های مرکزی و مسجدسلیمان وجود دارند که امروز شاهد فعال شدن گسل مرکزی بوده است.

وی اشاره به پس لرزه‌های صورت گرفته در این منطقه، عنوان کرد: با توجه به احتمال تأثیر گسل مرکزی بر گسل مسجدسلیمان به مردم توصیه شده امشب را در خارج از خانه‌ها سپری کنند.

به گفته شریعتی سالن‌های ورزشی مقاوم برای اسکان مردم اختصاص یافته و شهروندان می‌توانند در این فضاها ساکن شوند.

آغاز توزیع چادر در بین مردم

استاندار خوزستان تصریح کرد: در این راستا هلال احمر توزیع چادر، ۵۰ هزار بطری آب معدنی و پنج هزار پرس غذا را آغاز کرده است.

شریعتی همچنین در خصوص وضعیت برق منطقه، عنوان کرد: در حال حاضر برق بخش گلگیر در شهرستان مسجدسلیمان قطع است اما مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان قول داده که طی ساعات آینده شبکه وارد مدار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان یادآور شد: فعالیت‌های خدمات رسانی در زمینه‌های آب، گاز و تلفن عادی است و مردم در این رابطه مشکلی ندارند.

استقرار همه مدیران دستگاه‌های اجرایی در ادارات شهرستان مسجدسلیمان

وی یادآور شد: همچنین از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواسته شده تا رفع کامل بحران احتمالی در ادارات شهرستان مستقر شوند تا دستورات و مصوبات شورای هماهنگی مدیریت بحران را به صورت مستقیم مورد پیگیری قرار دهند.

در پی رخداد زلزله ۵.۷ ریشتری در مسجدسلیمان در استان خوزستان، رئیس جمهوری روز دوشنبه دوبار به منظور بررسی وضعیت این شهرستان با غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان تماس تلفنی برقرار کرد و بر بسیج امکانات برای رسیدگی و امدادرسانی به مناطق آسیب دیده تاکید کرد.
به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان پنج محدوده در مسجدسلیمان برای اسکان اضطراری مردم با توجه به احتمال وقوع پس لرزه مشخص شد.
استاندار خوزستان از مردم مسجدسلیمان درخواست کرد امشب را در مکان‌هایی امن خارج از منزل سپری کنند.
زمین لرزه‌ای به قدرت ۵.۷ درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) صبح دوشنبه شهرستان مسجد سلیمان خوزستان را لرزاند که در پی آن پس لرزه‌هایی در بسیاری از مناطق استان احساس شد.
پس از زلزله اولیه تاکنون ۱۵ پس لرزه در این شهرستان رخ داده است، کانون این زمین لرزه شهر گلگیر مسجد سلیمان بوده است که در این حادثه ۱۱۴ نفر در مسجد سلیمان مصدوم شدند و یک نفر به دلیل ترس دچار عارضه قلبی شد و جان خود را از دست داد.

۹۹۳۱/‏۶۰۰۲


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


وضعیت نامشخص نمایندگان خوزستان برای حضور در لیگ برتر هندبال کشور