محور ایلام - مهران بسته شد


محور ایلام - مهران بسته شد

ایلام - ایرنا-رئیس پلیس راه استان ایلام اعلام کرد: جاده اصلی ایلام به سمت مهران به منظور انجام عملیات عمرانی صبح امروز سه‌شنبه مسدود شد.

به گزارش ایرنا سرهنگ رضا همتی‌زاده روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: بسته شدن جاده اصلی ایلام- مهران به دلیل انجام فعالیت‌های عملیات عمرانی راه سازی و به خصوص تعریض جاده توسط پیمانکار مربوطه از ساعت ۷ صبح امروز سه‌شنبه آغاز شده و تا هفته آینده پایان روز دوشنبه ۲۴ تیر ادامه دارد.

وی مسیرهای جایگزین راه ایلام - مهران را برای امد و شدهای ضروری محور قدیم - سرطاف - ماربره - صالح‌آباد یا محور ایلام - ملکشاهی - ترشابه - مهران عنوان کرد.

رئیس پلیس راه استان ایلام با ذکر اینکه محورهای جایگزین به دلیل کم عرض بودن سطح جاده، کمبود علائم راهنمایی و رانندگی، کوهستانی بودن و عدم روشنایی، فاقد استانداردهای خاص جاده‌ای است، به رانندگان توصیه کرد: قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت و از ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز مانند سرعت و سبقت که منجر به حوادث تلخ و جبران ناپذیر می‌شود خودداری کنند.

بهسازی و تعریض راه ایلام - مهران و دیگر راه های استان عمدتاً در قالب مهیا سازی استان برای میزبانی زائران اربعین کربلای معلی در حال انجام است.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام اعلام کرده که در راستای اجرا و تکمیل زیرساخت‌های تردد زائران کنگره اربعین عملیات راهسازی و راه‌های دسترسی تقاطع کمربندی جنوبی به پایانه برکت و دسترسی تقاطع کمربندی غربی به پایانه برکت و دور برگردان‌های جدید شهر مهران به طول ۵ هزار و ۱۰۰ کیلومتر در حال انجام می‌باشد.

همچنین عملیات خاکی تعریض یک طرفه محور مهران _ دهلران از تقاطع آذر به شهرک اسلامیه به طول ۵ کیلومتر انجام شده و آماده اجرای بیس و آسفالت می‌باشد.

مرز بین المللی مهران در ۹۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام به دلیل کوتاهی مسافت و برخورداری از امنیت یکی از کانون‌های پر تردد ورود و خروج زائران عتبات عالیات به شمار می‌رود.

در حالی که روزانه متوسط ۶ هزار زائر از مرز رسمی مهران به عراق سفر می‌کنند در ایام منتهی به اربعین نزدیک به سه میلیون زائر از این مرز برای سفر به عتبات عالیات تردد می‌کنند.محور ایلام - مهران بسته شد

۳۰۳۲/‏۶۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟