50 میلیارد ریال به شیلات خراسان رضوی اختصاص یافت


50 میلیارد ریال به شیلات خراسان رضوی اختصاص یافت

سبزوار- ایرنا- تسهیلات تکلیفی امسال سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی برای شیلات استان 50 میلیارد ریال است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در سبزوار افزود: این تسهیلات برای افزایش بهره وری، توسعه مراکز پرورش ماهیان و تقویت زیرساختهای شیلات در خراسان رضوی هزینه می شود.
مهدی هدایتی ادامه داد: هم اینک هزار و ۴۲۳ مرکز پرورش ماهی در خراسان رضوی فعال است که سالانه بیش از ۱۰ هزار تن ماهی تولید می کنند.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۲۲۳ مرکز تولید ماهی خراسان رضوی ماهی سردآبی و هزار و ۲۰۰ استخر آن ماهی گرمابی پرورش می دهند.
هدایتی افزود: در حوزه شیلات، در کنار توسعه واحدهای پرورش ماهی سردآبی و گرمابی به پرورش گیاهان آبزی و ماهیان زینتی در خراسان رضوی نیز توجه شده است.
وی ادامه داد: هم اینک چهار واحد پرورش خاویار خراسان رضوی در شهرستان های سبزوار و داورزن با ظرفیت سه هزار قطعه ماهی در دو قالب پرواری و استحصال خاویار فعالیت دارند.
هدایتی گفت: شهرستان سبزوار با تولید سالیانه سه هزار و ۱۰۰ تن ماهی سردابی و گرمابی حدود ۳۱ درصد تولید ماهی استان خراسان رضوی را در اختیار دارد و طی سالیان گذشته رتبه نخست تولید شیلات در خراسان رضوی را کسب کرده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

۸۱۴۵/۷۴۹۵/‏۱۹۲۲


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...