آغاز برداشت گندم در شیروان توسط 125 دستگاه کمباین مهاجر


آغاز برداشت گندم در شیروان توسط 125 دستگاه کمباین مهاجر

بجنورد- ایرنا- رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: برداشت گندم در سطح 22 هزار هکتار کشتزار با 140 دستگاه کمباین آغاز شده که از این تعداد 125 کمباین مهاجر از استان های همجوار هستند.

سیدمجید بهشتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کار برداشت محصول گندم توسط کمباین ها از اوایل تیرماه آغاز شده و تا اواسط مردادماه ادامه دارد اظهار داشت: این شهرستان ۱۵ دستگاه کمباین دارد که یک پنجم دستگاه ها بومی و مابقی از سایر استان ها همجوار و بیشتر از استان گلستان است.

وی با اشاره به سوخت کمباین ها گفت: برای کمباین های سبک روازنه ۲۰۰ لیتر و ماهانه ۶ هزار لیتر سوخت و برای کمباین های سنگین روزانه ۳۰۰ لیتر و ماهانه ۹ هزار سوخت برابر با لیست کارکرد و تایید مراکز خدمات کشاورزی شهرستان به آنان تحویل داده می شود.

بهشتی با بیان اینکه تاکنون گزارشی از کمبود کمباین اعلام نشده است افزود: هر دستگاه کمباین سبک و خوب روزانه ۱۰ تا ۱۲ هکتار و کمباین های سنگین نیوهلند و کلاس روزانه ۲۵ هکتار زمین زراعی را می تواند درو کند.

رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: نوسازی و تجهیز ناوگان و ادوات کشاورزی تاثیر بسزایی در کاهش ضایعات محصولات و سودآوری بیشتر کشاورزی دارد که باید برنامه جامع و اصولی در این زمینه تدوین شود.

امسال ۲۱ هزار و ۹۵۰ هکتار گندم کشت شده است که شهرستان شیروان ۱۲.۷ درصد آبی و ۱۵.۲ درصد دیم خراسان شمالی را داراست.
شیروان ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

۷۱۸۶/ ۶۰۴۲


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هنرنمایی 40 استاد خوشنویسی خراسان شمالی با محوریت ایام فاطمیه