سرعت تندباد در خراسان شمالی به 100 کیلومتر بر ساعت رسید


سرعت تندباد در خراسان شمالی به 100 کیلومتر بر ساعت رسید

بجنورد- ایرنا- سرعت تندباد در برخی مناطق استان خراسان شمالی به 100 کیلومتر برساعت در 24 ساعت گذشته رسید که بیشترین آن در ایستگاه مهمانک شهرستان مانه و سملقان ثبت شد.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرعت وزش باد خیلی شدید در ایستگاه مرزی راز و جرگلان هم به ۶۱ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی افزود: در سیساب هم سرعت وزش باد ۵۴ کیلومتر بر ساعت و در بجنورد ۳۲ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی اظهار داشت: برای فردا هم وزش باد گاهی باد شدید پیش بینی شده است.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی اعلام کرد که بارش برف و باران از عصر امروز (شنبه) با ورود یک سامانه بارشی در مناطق مختلف استان آغاز می‌شود که بیشتر بارش‌ها در شهرستان‌های مانه و سملقان، راز وجرگلان و شهرستان اسفراین خواهد بود.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از جمله پیامدهای ورود این سامانه بارشی را که تا دوشنبه هفته جاری در استان فعال خواهد بود، وزش باد نسبتا شدید، کولاک برف و مه‌گرفتگی اعلام کرد.

این اداره کل همچنین کاهش محسوس دما بین ۶ تا هشت درجه ای و لغزندگی جاده ها و معابر شهری را از دیگر پیامدهای فعالیت این سامانه بارشی اعلام کرده است.

خراسان شمالی در پاییز امسال ۴۰ میلیمتر بارندگی داشت که این رقم نسبت به ۹۷ میلیمتر بارندگی پاییز پارسال ۵۷ درصد و در مقایسه با دوره آماری بلندمدت نیز ۳۶ درصد کاهش داشته است.

میانگین بارش سالانه خراسان شمالی ۲۴۰ میلیمتر است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403/ بنده عشقم و از هر دو جهان آزادم