میزبانی باشکوه کانون‌های مساجد از جشن‌های مردمی ولادت امام رضا(ع)


میزبانی باشکوه کانون‌های مساجد از جشن‌های مردمی ولادت امام رضا(ع)

همزمان با ایام دهه کرامت و روزهای منتهی به ولادت امام رضا(ع) کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با برنامه‌های متنوع همچون جلسات سخنرانی و مدیحه‌سرایی، برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها و طرح «نذر شادی» ویژه کمک به سیل‌زدگان، میزبان جشن‌های مردمی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، جشن های دهه کرامت از اول ذی القعده (۱۳ تیرماه) با شعار «خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل بیت(ع)» در سراسر کشور با همکاری ۳۴ دستگاه و نهاد و حضور خودجوش و پررنگ مردم آغاز و تا یازدهم ذی القعده(۲۳ تیرماه) ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد.

کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان مجموعه های مردم نهاد با برگزاری جشن های باشکوه، جلسات سخنرانی و مولودی خوانی، خدمات کریمانه، برپایی جشن های زیرسایه خورشید میزبان مردم در ایام دهه کرامت هستند.

در این گزارش بخشی از برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور در ایام دهه کرامت مرور می شود:

تهران

برگزاری ویژه برنامه «10 شب، 10 حدیث رضوی» همراه با تبیین احادیث توسط امام جماعت، تزیین مساجد و معابر به احادیث نورانی امام رضا(ع)، برپایی نمایشگاه های معارف رضوی، برپایی نمایشگاه کتاب، عفاف و حجاب، برپایی کرسی های نظریه پردازی، برگزاری همایش «دختران آفتاب» و «دختران انقلاب» با هدف گام برداشتن جامعه بویژه جوانان در جهت خدمت کریمانه به رسم اهل بیت(ع) از جمله برنامه های کانون های مساجد استان تهران در ایام دهه کرامت است.

دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت و نمایندگان دستگاه ها با خانواده معظم شهدا، حضور در مراکز کارآفرینی برتر، دیدار با علما، شخصیت های مذهبی و اجتماعی، نخبگان علمی و پژوهشی و جوانان مراکز اصلاح و تربیت بخش دیگری از برنامه های تدارک دیده برای این ایام است.

میزبانی باشکوه کانون‌های مساجد از جشن‌های مردمی ولادت امام رضا(ع)

برگزاری همایش بزرگ دختران آفتاب با موضوع عفاف و حجاب و آشنایی با شخصیت حضرت معصومه(س)، تجلیل از دختران نمونه در مساجد، برپایی ایستگاه صلواتی کریمه و برگزاری مسابقه آذین بندی مساجد محلات، اجرای طرح نذر شادی با محوریت حمایت مناطق محروم و سیل زده و... از برنامه های استان قم برای این ایام است.

خراسان رضوی

برپایی نمایشگاه‌ها و ایستگاه‌هایی با هدف عرضه محصولات فرهنگی متناسب با این ایام اعم از کتاب و سایر اقلام فرهنگی در کانون‌های فرهنگی هنری در این ایام بویژه شب ولادت امام رضا(ع)، مراسم گلباران حرم مطهر امام رضا(ع) توسط بانوان مشهدی، جشن های ویژه در 1780 کانون مساجد، و 100 روستا از جمله برنامه هایی است که در کانون های مساجد استان خراسان رضوی ویژه ایام منتهی به ولادت حضرت رضا(ع) پیش بینی شده است.

خراسان جنوبی

توزیع ۱۳ سری جهیزیه ویژه زوج های کم بضاعت به همت سازمان تبلیغات اسلامی، برگزاری نشست شعر و ادبیات، برگزاری شب خاطره با موضوع سلام آقا و افتتاح مسجد ثامن الحجج(ع) در روستای دستگرد به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد، برگزاری‌ مسابقه کتابخوانی رضوی و برپایی نمایشگاه های کتاب از سوی اداره کل کتابخانه های استان خراسان جنوبی، برگزاری جشنواره بانوی کرامت با هدف شرکت بانوان در مسابقات فرهنگی ورزشی،‌ بگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی، استقبال از کاروان دو امدادی جاده ولایت از جمله برنامه هایی است که به همت کانون های مساجد استان خراسان جنوبی اجرا می شود.

یزد

برگزاری ویژه برنامه های «قرار هشتم بچه های مسجد» همزمان با دهه کرامت، ارایه خدمات رایگان اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و هنری، برگزاری شب شعر رضوی، اجرای سرود خیابانی با موضوع دهه کرامت و امام رضا (ع)، برپایی جشن و اجتماع دختران آفتاب، برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید و سخنرانی «۱۰ شب، ۱۰ مسجد» با موضوع سبک زندگی رضوی ازجمله ویژه برنامه هایی است که همزمان با دهه کرامت در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد اجرا می شود.

میزبانی باشکوه کانون‌های مساجد از جشن‌های مردمی ولادت امام رضا(ع)

خراسان شمالی

برگزاری جشن ویژه دختران، برپایی نمایشگاه ۴۰ حدیث رضوی، برپایی نشست های تخصصی ترویج فرهنگ و سیره رضوی، اجرای نمایش‌های خیابانی در پارک‌ها، نمایش خوانی رضوی، مشاعره رضوی، شب‌های فرهنگی، برگزاری گفتمان رضوی در مساجد و برگزاری جشن میلاد در مساجد، افتتاح کانون فرهنگی هنری و کتابخانه با نام امام رضا(ع) هم از برنامه های کانون های استان خراسان شمالی در این دهه است.

ایلام

برگزاری همایش استانی دختران آفتاب در محل مسجد کوثر و برگزاری همایش استانی و معرفی ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه معصومه (س) در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد ایلام، اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناطق زلزله‌زده ماژین استان ایلام، اهداء ثواب طرح تلاوت نور در طول دهه کرامت به ساحت مقدس امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، برگزاری نمایشگاه کتاب با ۵۰ درصد تخفیف به مناسبت دهه کرامت در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی و برگزاری محافل انس با قرآن از برنامه‌های کانون‌های مساجد ایلام در ایام دهه کرامت است.

همچنین، جشنواره ویژه دهه کرامت در امامزادگان استان ازجمله امامزاده علی صالح (ع)، امامزاده سید حسن (ع) شهرستان مهران و امامزاده سید محمد عابد (ع) شهرستان ملکشاهی و همکاری با کاروان زیر سایه خورشید و مراسم جشن استانی ویژه بانوان در مسجد امام رضا (ع) شهر ایلام نیز در این ایام انجام می شود.

کردستان

تبیین سیره و زندگانی ائمه اطهار(ع) به ویژه زندگی و منش امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، برگزاری 12 جشن بزرگ مردمی در 12 کانون فرهنگی هنری کردستان از برنامه های تدارک دیده شده برای این ایام است.

میزبانی باشکوه کانون‌های مساجد از جشن‌های مردمی ولادت امام رضا(ع)

کرمان

برگزاری جشن کرامت در سطح مساجد و محافل در بوستان ها با اجرای برنامه های متنوع اعم از سخنرانی، مدیحه سرایی، مسابقات فرهنگی و برپایی ایستگاه های کریمانه با همکاری و مشارکت دستگاه ها و خیرین استانی و حمایت های آستان های مقدس، برگزاری جشن ویژه دختران با هدف آشنایی با ویژگی های شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) و ارائه الگوی برتر دختر ایرانی و اسلامی به همراه تجلیل از دختران برتر و فعال در عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی بخشی از برنامه های کانون های مساجد استان کرمان در این ایام است.

همچنین فضاسازی و آذین بندی سطح محلات، مساجد و اماکن عمومی با مشارکت و تعامل مردمی و دستگاه های فرهنگی هنری و خدماتی، برپایی ایستگاه های صلواتی و پذیرایی به همراه برپایی ایستگاه های فرهنگی مانند غرفه کودک و نوجوان، خانواده و مشاوره، نمایشگاه های فرهنگی در سطح اماکن و معابر شهری، اجرای طرح «نذر شادی» با هدف خدمت رسانی به هم وطنان سیل زده ی مناطق محروم با اعزام گروه های جهادی شامل گروه های سازندگی، امدادی و فرهنگی، تبلیغی، ارائه بسته های حمایتی، راه اندازی کاروان کرامت با حضور خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) و حضرت معصومه(س) به همراه جمعی از هنرمندان و چهره های برتر و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری شاد از دیگر برنامه های این دهه در استان کرمان است که به همت کانون های مساجد اجرا می شود.

بنابراین گزارش، برگزاری همایش و جشنواره (کرامت دختران) با همکاری روحانیون مستقر ویژه دختران حاشیه شهر کرمان، آغاز اجرای طرح سلام بر امام (قرائت زیارت امین الله همزمان با حرم مطهر رضوی) در مساجد منتخب، پویش کتابخوانی و آزاد سازی زندانیان با کمک وحمایت خیرین استان، اجرای طرح فلاح در خانواده های مددجویان، حمایت از مراسم و جلسات خانگی خانواده های زندانیان با اعزام مداح و مبلغ به منظور آشنایی با سیره ائمه اطهار) اعزام 135 مددجوی معلول جسمی و حرکتی به مشهد مقدس، اعزام435 مددجوی بالای 40 سال سفراولی به مشهد مقدس و رایگان کردن خدمات مشاوره از دیگر برنامه های کانون های مساجد استان کرمان است.

اردبیل

برگزاری 100 جشن دهه کرامت در مساجد منتخب اردبیل با همکاری فعالان کانون ها و برپایی 40 محفل انس با قرآن کریم در این ایام انجام شده است.

میزبانی باشکوه کانون‌های مساجد از جشن‌های مردمی ولادت امام رضا(ع)

چهار محال و بختیاری

ایستگاههای کریمانه، غرفه کودک و نوجوان و مشاوره و برگزاری سلسله نشست های تبیین سیره رضوی در مساجد، برگزاری ۴۵۰ جشن دهه کرامت در مساجد با اجرای برنامه های شاد و متنوع، جشن های کتابخوانی رضوی، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و کتابخوانی با محوریت کتابخانه های مساجد، برپایی نمایشگاه های کتاب با موضوع سیره اهل بیت (ع) و امام رضا (ع)، برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی شمس الشموس، اردوهای قم، جمکران و مشهد مقدس بخشی از برنامه های در نظر گرفته شده برای ایام دهه کرامت در کانون های مساجد چهار محال و بختیاری است.

کرمان جنوب

توزیع بسته های حمایتی، برپایی ایستگاه های کریمانه علاوه بر بسته فرهنگی، شکر و آبلیمو، برگزاری برنامه های دختران آفتاب،ویژه برنامه نگین متبرک حرم حضرت معصومه(س)، ویژه نامه کتاب کودکانه ویژه دختران و نیز بسته های ویژه آذین بندی (ریسه و پرچم) و برچسپ ویژه خودرو پوستر ویژه شیشه مغازه ها، نمک و نبات تبرکی در دهه کرامت همزمان با این ایام در کانون های مساجد استان کرمان جنوب مورد توجه است.

بوشهر

جشنواره مردمی کرامت در 6 محور جشن کرامت، آذین‌بندی و محله آرایی، نذر شادی، کاروان کرامت، ایستگاه‌های کریمانه و دختران آفتاب به همت کانون های مساجد استان بوشهر برگزار می شود

هرمزگان

اجرای طرح نذر شادی با هدف کمک به محرومین از ظرفیت بیش از ۱۰۰۰ کانون، حضور خادمان حرم حضرت معصومه(س) در قالب اجرای طرح سفیران کریمه از 12 تیرماه ( شب ولادت حضرت معصومه(س) به مدت یک هفته در شرق هرمزگان که به اجرای برنامه متعددی خواهند پرداخت به همت کانون های مساجد هرمزگان برگزار می شود.

میزبانی باشکوه کانون‌های مساجد از جشن‌های مردمی ولادت امام رضا(ع)

گلستان

برگزاری محفل قرآنی بچه های آسمان، حضورخدام رضوی زیر سایه خورشید در کانون های مینودشت، آق قلا، بندرگز و کردکوی، قرائت زیارتنامه حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در اوقات نماز مغرب و عشاء، جشن و مولودی خوانی، جشن کودک (نمایش فیلم، مسابقه ورزشی، مسابقه نقاشی) و غبار روبی گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا دفاع مقدس، انقلاب، مدافع حرم از جمله برنامه های کانون های مساجد استان گلستان در دهه کرامت است.

همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی و مذهبی و پیامکی، نمایشگاه کتاب رضوی، برپایی ایستگاه صلواتی، نمایشگاه توانمندیهای بانوان مینودشت، مسابقات ورزشی جام کرامت، خدمات رسانی به محرومین با توزیع بسته های حمایتی، جشن دختران آسمان (تقدیر از دختران فعال در کانونها) از دیگر برنامه های کانون های مساجد استان گلستان است.

بنابراین گزارش، ارائه ویزیت رایگان، مجری کاروان زیر سایه خورشید توسط کانون های فرهنگی هنری نینوا، فلق و شهید باهنر، همایش تجلیل از بانوان فعال در حوزه عفاف و حجاب بخش دیگری از برنامه های کانون های مساجد استان گلستان همزمان با این ایام است.

میزبانی باشکوه کانون‌های مساجد از جشن‌های مردمی ولادت امام رضا(ع)

مازندران

برگزاری جشن تکلیف دختران(نورالکوثر) به همراه خطبه خوانی، برپایی نشست مشاوره سبک زندگی کریمانه ویژه والدین و برپایی کارگاه تخصصی مهارت های رضوی ویژه زوج های جوان، برپایی جنگ شادی ویژه برنامه سرور معنوی، برگزاری کارگاه اقتصاد مقاومتی در سبک زندگی رضوی و تجلیل از بانوان موفق در عرصه کارآفرینی، ویزیت رایگان مناطق محروم و سیل زدگان کانون های فرهنگی هنری، برگزاری همایش بیداری اسلامی و نشر معارف رضوی و و برپایی بازارچه فرهنگی کانون های فرهنگی هنری، برگزاری مسابقه خاطره نویسی زیارت اولی ها و برپایی جشن بزرگداشت امامزادگان(ع) دراین ایام در کانون های مساجد مازندران برگزار می شود.

برگزاری همایش جشن معنوی جلوه مودت و مقاومت، برگزاری سلسله نشست های معرفتی اهل بیت(ع) به همراه جشن،برگزاری اردوی جهادی فرهنگی تبلیغی، برپایی جشن ساحلی، همایش تجلی گاه معرفت رضوی، تجلیل از حافظان و قاریان قرآن، تجلیل از پزشکاه خادمین طرح رایگان ویزیت اعضا مسجد بخشی از برنامه های در نظر گرفته شده برای این ایام توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

قزوین

برپایی ایستگاه های کریمانه و برگزاری مسابقات فرهنگی و برگزاری جشن ویژه «دختران آفتاب» به منظور آشنایی هر چه بیشتر با سیره و شخصیت زندگی حضرت فاطمه معصومه (س)،ایستگاه های مشاوره و کاروان های کرامت و استقبال از خادمان حرم رضوی نیز برپا می شود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا