87 هزار هکتار از اراضی گچساران برای مبارزه با آفت ملخ پایش شد


87 هزار هکتار از اراضی گچساران برای مبارزه با آفت ملخ پایش شد

گچساران - ایرنا -رئیس جهاد کشاورزی گچساران گفت: عملیات پایش 87هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به منظور شناسایی و مبارزه با آفت ملخ انجام شد.

عبدالوهاب پورالحسینی روز دو شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات سم پاشی و مبارزه با ملخ صحرایی تاکنون در هشت هزار و ۷۰۰ هکتار از مراتع، اراضی و باغ‌های گچساران انجام شده است.

وی بیان کرد: این میزام مبارزه و پایش در برابر آفت ملخ با مشارکت ۶ اکیپ متشکل از ۶۰ نفر کارشناس ستادی و مراکز خدماتی انجام شده است.

پورالحسینی اظهار داشت: کار مبارزه و پایش آفت ملخ در مناطق مختلف این شهرستان از جمله بابا کلان، خشاب، لیشتر، سراب ننیز، دژسلیمان، امامزاده جعفر، پاکوه و ماهور باشت همچنان در دست انجام است.

رئیس جهاد کشاورزی گچساران ابراز داشت: تیم‌های پایش و ردیابی در حال بررسی سایر مناطق شهرستان هستند و در صورت لزوم تیم‌های عملیاتی جهت مبارزه با ملخ‌ها و جلوگیری از بروز خسارت اعزام خواهد شد.

وی اضافه کرد: عملیات سمپاشی در تمام مناطق آلوده شهرستان تا زمان نابودی کامل دسته‌های ملخ انجام خواهد شد.

ملخ‌های مهاجر که بهمن سال گذشته از کشورهای حوزه شبه جزیره عربستان از جمله امارات، عمان و کشور عربستان وارد برخی استان‌های جنوب شرق کشور شدند، تاکنون در برخی استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، بوشهر، فارس، جنوب خراسان جنوبی، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد مشاهده شده‌اند.

کارشناسان می‌گویند: تخم گذاری ملخ به صورت خوشه‌ای انجام می‌شود که در آینده منجر به تولید ۳۰۰ تا ۴۰۰ ملخ می‌شود.

سالانه بیش از ۹۶ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در شهرستان گچساران تولید می‌شود.
بخش مرکزی شهرستان گچساران سه دهستان، ۱۲۰ روستا و ۲۶ هزار و ۶۳۸ نفر جمعیت روستایی و ۱۰ هزار نفر جمعیت عشایری دارد که شغل بسیاری از آنان کشاورزی و دامپروری است.
شهرستان ۱۲۴ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

۸۱۴۳/‏۶۱۱۰


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شکوفه های زودهنگام بادام در زمستان برفی کهگیلویه