شرط بازگشایی دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد هماهنگی بین دستگاه ها است


شرط بازگشایی دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد هماهنگی بین دستگاه ها است

یاسوج- ایرنا- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، با تاکید بر فراهم کردن زمینه بازگشایی حضوری و گام به گام دانشگاه ها گفت: برای حضوری شدن تدریجی دانشگاه ها نیاز به هماهنگی و همکاری بین دانشگاه ها و دستگاه های خدمات دهنده و بخش خصوصی است.

به گزارش ایرنا سیدجواد هاشمی امروز دوشنبه در جلسه کمیسیون دانشجویی استان، رفع مسائل رفاهی از جمله خوابگاه، سرویس ایاب و ذهاب و تامین مواد غذایی در دانشگاه ها را ضروری دانست و گفت: نیازمند همکاری و هماهنگی دانشگاه ها با شهرداری، جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه های مرتبط هستیم.

وی افزود: هر چند در شرایط کنونی که سویه جدید کرونا اُمیکرون هم شیوع پیدا کرده، بازگشایی حضوری دانشگاه ها آسیب هایی دارد اما عدم بازگشایی دانشگاه ها هم آسیب ها و مشکلات خاص خودش را دارد.

هاشمی یادآوری کرد: باید برنامه ریزی لازم را برای هر دو سناریو داشته باشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری تاکید کرد: باید حداقل نیازهای دانشگاه‌ها را آماده کرده و براساس درخواست آنها زمینه بازگشایی حضوری فراهم شود تا اگر ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه دهد و دانشگاه‌ها امکانات و اقدامات لازم را داشتند آموزش‌ها در آینده حضوری باشد.

هاشمی با اشاره به کمبود ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی استان گفت: تلاش برای رفع مشکلات مطرح شده بابت مسائل رفاهی مانند خوابگاه‌ها، تغذیه و ایاب و ذهاب در دانشگاه ها ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

هاشمی با اشاره به دغدغه‌های دانشجویی و جامعه دانشگاهی در روزهای کرونایی، افزود: آموزش سیستم‌ آنلاین هرچند تجربه متفاوتی است اما قطعا مشکلاتی را نیز برای دانشجویان و اساتید داشته است و بر کیفیت آموزش اثر گذاشته است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری با گریزی به موضوع واکسیناسیون اساتید و دانشجویان گفت: باید برآورد آماری در این خصوص ارائه شود.

در این نشست روسای دانشگاه های استان مشکلات خود را بیشتر در رابطه با خوابگاه های دانشجوئی، وسایل نقلیه برای ایاب و ذهاب دانشجویان و گران بودن اقلام و مواد غذایی - سلف سرویس بیان کردند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شهرداری یاسوج برای پروانه های ساختمانی تسهیلات ویژه می دهد