تولید یک مسئله راهبردی در کشور است


تولید یک مسئله راهبردی در کشور است

خبرگزاری آریا- تولید یک مسئله استراتژیک و راهبردی در کشور است که برای این مهم باید چشم انداز و ماموریت دقیق و منطقی تعریف کرد.

تولید یک مسئله راهبردی در کشور است
خبرگزاری آریا- یک کارشناس حوزه مدیریت و اقتصاد گفت: تولید یک مسئله استراتژیک و راهبردی در کشور است که برای این مهم باید چشم انداز و ماموریت دقیق و منطقی تعریف کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، مهدی حمزه پور افزود: متناسب با چشم انداز و ماموریت ها باید راهبردهای تولید مشخص و در عین حال برنامه ریزی بلند مدت داشت.
وی اظهارداشت: همچنین برنامه های بلند مدت باید به برنامه های میان مدت و کوتاه تبدیل شود و هر دستگاهی اعم از دولتی، خصوصی و تعاونی که به نوعی سیاست گذار و مجری مباحث تولید هستند باید برنامه عملیاتی داشته باشند.
این کارشناس حوزه مدیریت و اقتصاد گفت: اگر دقت کنید مواردی که عرض شدیک زنجیره ای از فرآیند سیاست گذاری کلان حساب شده، پیوسته و منجسم نسبت به تولید است.
وی افزود: وقتی از تولید نام برده می شود یعنی تولید مولد متاسفانه در برابر تولید مولد تولید غیر مولد وجود دارد که به دلالی و واسطه گری تعبیر می شود.
حمزه پور اظهارداشت: متاسفانه در کشور به تولید غیر مولد پاداش بیشتری داده می شود در اصل مطلوبیت و سود آوری که تولید غیر مولد در مملکت دارد می تواند اذعان کرد که تولید مولد را دستخوش بحران قرار داده است.
وی گفت: راه نجات کشور از وضعیت بد اقتصادی به وضعیت مطلوب و تعالی اقتصادی تقویت و حمایت از تولید مولد است چرا که با تولید مولد می توان ارزش افزوده بیشتری تولید کرد.
این کارشناس حوزه مدیریت و اقتصاد افزود: اگر اقتصاد کشور تقویت شود بدون شک در عرصه های مختلف دیگر می توان حرفی برای گفتن داشت کما اینکه در شرایط حاضر این چنین است.
وی در ادامه یادآورشد: اقتصاد پایه است و پایه اقتصاد ریشه در تولید مولد دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صد سند از آلمان هیتلری: انگیزه های جنگ جهانی دوم