راهنمای سفر به تبریز


راهنمای سفر به تبریز

سفر به تبریز یکی از بهترین فرصت‌ها برای قدم گذاشتن در شهری می‌باشد که تاریخ، طبیعت زیبا و زندگی صنعتی و مدرن را در کنار هم به خوبی حفظ کرده است. در هر گوشه از این شهر که قدم بزنید می‌توانید بهانه‌هایی زیبا برای لذت بردن از تمام ثانیه‌های عمرتان را ببینید.

سفر به تبریز یکی از بهترین فرصت‌ها برای قدم گذاشتن در شهری می‌باشد که تاریخ، طبیعت زیبا و زندگی صنعتی و مدرن را در کنار هم به خوبی حفظ کرده است. در هر گوشه از این شهر که قدم بزنید می‌توانید بهانه‌هایی زیبا برای لذت بردن از تمام ثانیه‌های عمرتان را ببینید. راهنمای سفر به تبریز می‌تواند همراهی مناسب برای داشتن برنامه ریزی درست و هدفی مشخص در این شهر باشد. پس در ادامه با ما باشید تا سفری عالی و چند روزه را به این شهر تاریخی و کهن تجربه کنید ...

راهنمای سفر به تبریز

بهترین زمان سفر به تبریز
اولین چیزی که برای شروع سفر به تبریز باید در نظر داشته باشید، زمان و ماه و فصل می‌باشد. با توجه به کوهستانی و سرد بودن آب و هوای مناطق غربی کشورمان، در نتیجه پاییز و زمستان با بارش برف و باران زیاد در این شهر‌ها همراه است. اما به همان اندازه که سفر‌های زمستانی به تبریز مناسب نیست، در بهار و تابستان روز‌های خوبی در این شهر در انتظارتان می‌باشد. گرمای کلافه کننده سایر شهر‌های ایران در تابستان باعث میشود تا سفر به تبریز یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

راهنمای سفر به تبریز

در سفر به تبریز چه جا‌هایی را ببینیم؟
بعد از قدم گذاشتن به تبریز و شروع یکی از سفر‌های خاطره انگیز زندگی، حال باید بدانید که از چه جا‌هایی بازدید کنید و چه جاذبه‌های طبیعی و تاریخی را باید در برنامه تان قرار دهید. در حالت کلی می‌توان جاذبه‌های این شهر را به دو دسته طبیعی و تاریخی تقسیم کنیم.
راهنمای سفر به تبریزمجموعه کوه عینالی
کوه عینالی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تماشای طبیعت در کنار تجربه تفریحات هیجان انگیز می‌باشد. انتخاب عینالی برای کوهنوردی و گشت و گذار و همچنین زیارت بقعه امام زاده عون بن علی توسط مردم این شهر و سایر گردشگران، در نهایت باعث شد تا امکانات و تجهیزات زیادی در بخش‌های مختلف کوه اضافه شود. به طوریکه در حال حاضر می‌توانید از تله کابین آن استفاده کنید و زیبایی‌های شهر را از ارتفاعات تماشا کنید و یا دقایقی را در کنار دریاچه مصنوعی آن؛ داغ گلی سپری نمایید.
از دیگر تفریحات موجود در این منطقه می‌توان به زیپ لاین اشاره کرد که جوانان زیادی را به سمت خودش جذب می‌کند. شرایط مناسب و آلاچیق‌های موجود در این منطقه باعث شده است تا عینالی به یکی از بهترین انتخاب‌ها در سفر به تبریز تبدیل شود.
راهنمای سفر به تبریزروستای کندوان
روستای زیبای کندوان در دل صخره‌های سنگی یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد در تبریز می‌باشد. نحوه‌ی زندگی و شیوه و معماری به کار رفته در ساخت خانه‌های این روستا به اندازه‌ای زیبا می‌باشد که به عنوان یکی از روستا‌های گردشگری ایران شهرت دارد.
شاید برایتان جالی باشد که یکی از بهترین هتل‌های ۵ ستاره تبریز در این روستا و با همین شیوه معماری در دل صخره ساخته شده است. امکانات مدرن و منحصر به فرد بودن شیوه معماری به کار رفته در این هتل به رشد گردشگری منطقه کمک زیادی کرده است.
راهنمای سفر به تبریزپارک آئل گلی
برخلاف سایر دیدنی‌های طبیعی که اغلب با شهر فاصله دارند، پارک آئل گلی در فاصله کمی با مرکز شهر تبریز قرار گرفته و شرایط بسیار مناسبی برای تفریح و استراحت دارد. می‌توانید به زمین گلف این مجموعه بروید و تجربه بازی گلف را بدست آورید یا دقایقی را در پیست اسکی و زمین‌های بازی آن سپری نمایید. علاوه بر امکانات تفریحی و رفاهی، در این مجموعه عمارت کلاه فرنگی به نام کاخ آئل گلی به چشم میخورد که یادگاری از دوره آق قویولنلو‌ها می‌باشد و محکم و استوار هنوز پا برجاست.
راهنمای سفر به تبریزجاذبه‌های تاریخی و فرهنگی تبریز
سفر به تبریز برای خیلی‌ها به معنای مرور معماری و تاریخ در یک نگاه می‌باشد. با قدم زدن در خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌ی این شهر سازه‌ها و بنا‌هایی به چشم میخورد که چیزی جز صلابت و شکوه و زیبایی در آن‌ها دیده نمیشود. این جاذبه‌ها عبارتند از:
راهنمای سفر به تبریزخانه‌های تاریخی
در دوره‌های مختلف حکومتی مخصوصا در زمان قاجار‌ها خانه‌ها و عمارت‌های بسیار زیبایی در شهر‌های مختلف ایران ساخته شدند که گذر عمر نتوانسته است چیزی از شکوه آن‌ها بکاهد. در بین خانه‌های تاریخی تبریز برخی علاوه بر معماری و تاریخی، از نظر سیاسی نیز اهمیت بالایی داشته اند. مانند خانه مشروطه که امروز به موزه مشروطه شهرت دارد. خانه صرافلار یا موزه سفال، خانه امیر نظام گروسی یا موزه قاجار، خانه حیدرزاده، خانه شربت اوغلی و خانه حریری از جمله جا‌های دیدنی هستند که سفر به تبریز را کاملا به یادماندنی خواهند کرد.
راهنمای سفر به تبریزمسجد کبود
مسجد کبود با کاشی کاری‌های فیروزه‌ای رنگ از قرن نهم تا امروز در تبریز جلوه گری می‌کند. با قدم گذاشتن به داخل این مسجد به خوبی می‌توانید گذر عمر و ناملایمتی‌های روزگار را مشاهده کنید. مسجد کبود یا مسجد شاه جهان در سال ۱۱۹۳ هجری قمری بخاطر زلزله دچار آسیب زیادی شد و به مرور بازسازی و مرمت در آن انجام شد.
راهنمای سفر به تبریزارگ تبریز
به جرأت می‌توان گفت در سفر به تبریز اگر ارگ علیشاه را با دل و جان نبینید چیزی از سفر نصیبتان نخواهد شد. این ارگ کهن با دیوار‌های بسیار بلند قدمتی ۷۰۰ ساله داشته و در لیست آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده است. بازدید از بنا کار سختی نیست، چون در مرکز شهر و نزدیک به برج ساعت قرار گرفته است.

راهنمای سفر به تبریز

موزه گردی در تبریز
عاشقان تاریخ و مرور خاطرات گذشته به موزه گردی در سفر به تبریز اهمیت زیادی می‌دهند. تنوع بالا در موزه‌های این شهر و قرار گرفتن آن‌ها در خانه‌ها و عمارت‌های قدیمی همگی می‌توانند دلیلی بر درستی این انتخاب باشد. موزه‌های تبریز تمدن ۳ هزار ساله برایتان مرور می‌کند و کوله بار تجربه هایتان بدون شک سنگین‌تر خواهد شد. موزه مشروطه، موزه قاجار، موزه سفال، آذربایجان، شهرداری، عصر آهن، موزه قرآن و کتابت و موزه سنجش همگی می‌توانند انتخابی بی نظیر در سفر به این شهر باشند.

راهنمای سفر به تبریز

در سفر به تبریز از کجا خرید کنیم؟
اولین چیزی که اغلب افراد از تبریز به خاطر می‌آورند، بازار قدیمی تبریز می‌باشد که به یکی از اصلی‌ترین قطب‌های تجاری این شهر تبدیل شده است. وجود تیمچه بازار و سرا‌های مختلف در این بازار باعث بوجود آمدن تنوع بسیار بالا در اجناس آن شده است. در کنار بازار‌های تاریخی، می‌توان از مراکز خرید مدرن تبریز نیز خرید کرد. نزدیک بودن تبریز به ترکیه باعث شده است تا اجناسی از برند‌های معروف ترک را بتوانید در این مراکز خرید تهیه کنید. مجتمع لاله پارک، بازار تربیت، مرکز خرید رشیدیه، برج بلور، جواهر و مرکز خرید ستاره از جمله مکان‌هایی هستند که می‌توانید خریدی عالی را تجربه کنید.

راهنمای سفر به تبریز

خرید سوغات و صنایع دستی
بهترین بخش سفر خرید سوغات و صنایع دستی و گشت و گذار در بازار و مراکز خرید می‌باشد؛ مخصوصا برای خانم ها! بازار تبریز در کنار تمام زیبایی‌ها و شکوه و صلابتی که دارد، می‌تواند گزینه‌ای عالی برای خرید از سوغاتی‌ها و صنایع دستی این شهر باشد. سوغات تبریز شامل شیرینی‌های خوشمزه‌ای مانند نوقا، قرابیه، باقلوا، اریس و راحت الحلقوم، لوز و شیرینی انگشت پیچ می‌باشد. همچنین می‌توانید از صنایع دستی هنرمندانه این شهر که شامل صنعت چرم بسیار معروف و با کیفیت، تابلو فرش و فرش‌های خارق العاده، نقره کوبی، حجاری، سفالگری و تابلو‌های سنگی نیز به یادگار خرید کنید.

راهنمای سفر به تبریز

خوردن غذا‌های خوشمزه در تبریز
غذا‌های تبریز در تمام کشورمان شهرت دارد و همه بر خوشمزه و با کیفیت بودن آن‌ها اتفاق نظر داریم. به همین خاطر یکی از زیبا‌ترین بخش‌های سفر به تبریز می‌تواند نشستن در یکی از رستوران‌های سنتی و مدرن آن و خوردن غذا‌های بومی منطقه باشد. کوفته تبریزی، آش ماست، آش میوه، آبگوشت، دویماج، دلمه و خورشت هویج و آش اوماج از جمله غذا‌های خوشمزه‌ای هستند که تجربه‌ای ناب را برایتان به همراه دارند.
راهنمای سفر به تبریز

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای زنی که دختر 2 ساله‌ اش را با قرص کشت