نگاهی بر مطبوعات کردستان در هفته چهارم تیر


نگاهی بر مطبوعات کردستان در هفته چهارم تیر

سنندج - ایرنا - سفر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، اختتامیه کنگره مشاهیر کُرد، کولبری، نشست خبری جمشید خیرآبادی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی امید و سالگرد تصادف تانکر حمل سوخت با اتوبوس مسافربری از جمله مواردی است که مطبوعات کردستان در هفته چهارم تیر ماه به آن پرداخته اند.

روزنامه روژان در شماره ۳۰۲ خود سخن روز را به یادداشت ناامنی به نفع هیچکس نیست اختصاص داده و به قلم سلیمان الله مرادی صاحب امتیاز این روزنامه عملیات تروریستی در شهرستان پیرانشهر استان آذربایجان غربی را مورد کنکاش و بررسی قرار داده است.

این روزنامه در خبری به نقل از معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده خبر از تلاش دولت برای اصلاح قوانین به سود زنان خبر داده و در مطلبی با عنوان ارتباط ایران با اقلیم کردستان عراق منحصر بفرد است گفت و گوی خبرگزاری کردپرس با سعدالله مسعودیان سرکنسول ایران در سلیمانیه عراق را بازنشر کرده است.

این روزنامه در بخش های مختلف خود با عنوان سیاست زدگی در حوزه فرهنگ کارکرد مخرب دارد به قلم داریوش راشد نسب، طلائی واقعی که نباید گم شود به بهانه اکران فیلم رز در کردستان ساخته کارگردان کرد ترکیه برخی نکات مورد توجه نخستین کنگره مشاهیر کرد را مورد بررسی قرار داده است.

هفته نامه سیروان نیز در شماره ۱۰۴۲ خود در مطلبی با عنوان تدریس زبان کردی در آموزش و پرورش نامه در خواست شماری از برگزیدگان کنگره مشاهیر کُرد از رئیس جمهوری را بازنشر کرده و در گزارشی به عنوان روز قلم و مترجم تابو شکن مهاباد زندگی نامه محمد قاضی مترجم سرشناس کُرد را بررسی کرده است.

این هفته نامه در پرونده خبری ویژه خود نیز کولبری و معضلات و انتظارات از مسئولان را بررسی کرده و مطالبی با عنوان مبارزه با کولبران ناجی اقتصاد بیمار کشور نیست، چتر بسته قانون بر سر کولبران، کولبری بار سنگین بر دوش زنگدی کُردها و کولبری زخمی عیان بر پیشانی اقتصاد را به چاپ رساند.

هفته نامه ئاوات نیز در شماره ۱۳۵ خود نیز در گزارشی با عنوان تانکرهای مرگ یکسال پس از کشته شدن ۱۱ مسافر اتوبوس سنندج در سالگرد این سانحه جوانب مختلف این حادثه را بررسی کرده و در قسمتی نیز به واژگونی تانکرهای سوخت در جاده های کردستان پرداخته است.

همچنین این رسانه در یادداشتی با عنوان حضور کمرنگ زنان کُرد در لیست مشاهیر کُرد به قلم دلیر احمدی کم توجهی به این قشر را مورد نقد قرار داده است.

هفته نامه ورزشی به‌هیز نیز در شماره ۲۰۰ خود در گزارشی عملکرد هیات ووشوی شهرستان ها را از دیدگاه زیرساخت های استاندارد و تعداد ورزشکاران را بررسی کرده و در گفت و گویی با فریق عبدی پیشکسوت مربیگری بدمینتون با عنوان ۲۰ سال مربیگری با نمره ۲۰ چالش های این رشته ورزشی را مورد نقد قرار داده است.

این هفته نامه در خبری با عنوان آماده ام کشتی کردستان را از نو بسازم نشست خبری جمشید خیرآبادی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی امید و رئیس هیات کشتی کردستان را منتشر کرده است.

هفته نامه پالوان در شماره ۱۶ خود نیز گفت و گویی با فیروز نوروزی مرشد کردستان انجام داده و مطلب خود را از اول و آخر مردان عالم ختم به خیر به چاپ رسانده است.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۱۵۸ نشریه در کردستان مجوز فعالیت گرفته اند که از این تعداد اکنون ۱۰۲ رسانه شامل رسانه های چاپی، خبرگزاری و پایگاه های خبری برخط و غیربرخط در استان فعال است.

۳۰۳۴/‌۹۱۰۲


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی عروس و داماد از جنسیت بچه شان در جشن عروسی / همه شوکه شدند ! + فیلم