انتقاد ترزامی از اظهارات ترامپ


انتقاد ترزامی از اظهارات ترامپ

نخست وزیر انگلیس اظهارات دونالد ترامپ, رئیس جمهور آمریکا را در مورد زنان دموکرات پارلمان کاملا غیرقابل قبول خواند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، ترزا می, نخست وزیر انگلیس, روز دوشنبه اظهارات دونالد ترامپ, رئیس جمهور آمریکا را در مورد زنان دموکرات پارلمان "کاملا غیرقابل قبول" خواند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن, سخنگوی ترزا می گفت: وی معتقد است زبانی که برای صحبت با این زنان استفاده شد به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. این نخست وزیر محافظه کار انگلیس معمولا در انتقاداتش از رئیس جمهور آمریکا بسیار سنجیده عمل می کند اما ترامپ مراعات حال او را نمی کند.

ترامپ روز یکشنبه درتوییتر نوشت:« چرا این زنان به کشورهای ورشکسته و پر از جرم و جنایتی که از آنها آمده اند باز نمی گردند تا به آنها کمک کنند». به احتمال قریب به یقین , ترامپ به زنان جوان کنگره آمریکا همچون الکساندریا اوکاسیو- کورتز نماینده نیویورک, ایلهان عمر نماینده مینه سوتا, آیانا پرسلی نماینده ماساچوست و رشیده طلیب نماینده میشیگان اشاره دارد.
اظهارات انتقادی ترزا می از ترامپ پس از طوفان دیپلماتیک هفته گذشته بین دو کشور بیان شده است که درپی انتشار یادداشتهای دیپلماتیک محرمانه کیم داروچ سفیر انگلیس در واشنگتن در باره دونالد ترامپ به راه افتاد.
داروک در این یادداشتها کاخ سفید را "بی منطق" خوانده است دونالد ترامپ هم در واکنش او را " احمق پرمدعا" خوانده که تماس زیادی با او نداشت.رئیس جمهور آمریکا همچنین به ترزا می و مدیریت او در خصوص برگزیت تاخت.
در پی این ماجراها کیم داروک روز چهارشنبه استعفای خود را اعلام کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان