کوروت C7، خودرویی که از رفتن آن غمگین هستیم


کوروت C7، خودرویی که از رفتن آن غمگین هستیم

نسل کنونی آن یعنی C7 کاملاً نسبت به نسل‌های قبلی متحول شده و هرگز آن خودروی بی‌کیفیت سابق نیست. از سوی دیگر، کوروت قدیمی‌ترین سوپراسپرت در حال تولید دنیا محسوب می‌شود... The post کوروت C7، خودرویی که از رفتن آن غمگین هستیم appeared first on مجله پدال.

نوشتهٔ وب‌سایت بریتانیایی PistonHeads

شورلت کوروت در این سوی اقیانوس اطلس یعنی در اروپا خودروی چندان محبوبی نیست و حتی جوک ساختن در مورد آن آسان است. مثلاً می‌توان گفت داخل آن بوی کارخانه‌های شیمیایی را می‌دهد و در شکاف‌های بین پانل‌های بدنهٔ آن می‌توان یک فیل را جای داد؛ اما کوروت یک قهرمان تمام آمریکایی است که می‌خواهیم از آن دفاع کنیم زیرا نسل کنونی آن یعنی C7 کاملاً نسبت به نسل‌های قبلی متحول شده و هرگز آن خودروی بی‌کیفیت سابق نیست. از سوی دیگر، کوروت قدیمی‌ترین سوپراسپرت در حال تولید دنیا محسوب می‌شود زیرا تولید آن از سال 1953 یعنی 10 سال قبل از پورشه 911 آغاز شد.

کوروت C7، خودرویی که از رفتن آن غمگین هستیم

به همین دلیل ما به خاطر پایان دادن به دوران سنتی کوروت ناراحت و عصبانی هستیم. نسل C7 این ماشین به آخر خط رسیده و به‌زودی تا چند روز دیگر نسل C8 معرفی خواهد شد که تغییر بسیار بزرگی را تجربه کرده است. هفت نسل کوروت در طول سال‌ها به‌طور ملایم تکامل پیدا کردند و از زمان ورود پیشرانه‌های V8 به زیر کاپوت کوروت در سال 1955، اصول اولیهٔ آن بدون تغییر باقی‌مانده است؛ اما در نسل C8 تحولی چشمگیر صورت گرفته و از ترکیب موتور وسط استفاده شده است که هرچند امکان رقابت با سوپراسپرت‌های جوان را فراهم می‌کند اما اصالت کوروت را نابود خواهد کرد.

کوروت C7، خودرویی که از رفتن آن غمگین هستیم

البته این موضوع شاید برای اروپاییان اهمیتی نداشته باشد زیرا علیرغم اینکه کوروت ظاهراً در اروپا عرضه می‌شود اما شما در طول عمر خود شانس بیشتری برای دیدن یک فراری یا لامبورگینی در جاده‌های بریتانیا دارید تا یک کوروت C7. این خودرو مثل فوتبال آمریکایی است که در خانه‌اش بسیار طرفدار دارد اما در دیگر کشورها نادیده گرفته می‌شود. البته برای این موضوع یک دلیل مالی اساسی وجود دارد. در ایالات‌متحده قیمت پایهٔ کوروت از 55 هزار دلار آغاز می‌شود و حتی مدل‌های قوی‌تر ارزشمندتر هستند زیرا مثلاً قیمت مدل Z06 با پیشرانهٔ سوپرشارژ 650 اسب بخاری از 79 هزار دلار شروع می‌شود که تقریباً مشابه پورشه کیمن GTS است اما دو برابر سیلندر و قدرت بیشتر.

کوروت C7، خودرویی که از رفتن آن غمگین هستیم

اما وقتی کوروت از اقیانوس اطلس عبور می‌کند به خاطر تعرفه‌هایی که در اروپا روی خودروهای وارداتی اعمال می‌شود، افزایش قیمت قابل‌توجهی را تجربه کرده و بنابراین مزیت قیمت رقابتی خود را از دست می‌دهد. از سوی دیگر نیز همواره بسیاری از سواری خشن کوروت شکایت کرده و میگویند برای جاده‌های اروپا خودروی خشکی است اما این ایراد را هم نمی‌توان چندان وارد دانست زیرا تمام سوپراسپرت‌هایی که برای مسافت‌های طولانی ساخته نشده‌اند مثل کوروت سواری خشن و خشکی دارند.

کوروت C7، خودرویی که از رفتن آن غمگین هستیم

درنهایت اما فهمیدن منطق جنرال موتورز برای ایجاد این تحول بزرگ در کوروت سخت نیست. کوروت موتور وسط بدون شک سریع‌تر و احتمالاً پرفروش‌تر خواهد بود و با مزیت قیمت مناسب که همچنان آن‌را حفظ خواهد کرد می‌تواند جایگزین قابل‌قبولی برای آئودی R8 یا مک‌لارن 570S باشد ولی بااین‌حال ما به خاطر کنار رفتن C7 غمگین و ناراحتیم زیرا ترکیبی از غرش گوش‌نواز، عملکرد چشمگیر، استایل جذاب و برچسب قیمتی وسوسه کننده را ارائه می‌کند که چنین ترکیبی را نمی‌توان در سوپراسپرت‌های اروپایی پیدا کرد.

کوروت C7، خودرویی که از رفتن آن غمگین هستیم


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تولید لاماری فول آپشن در ایران آغاز شد