تجربه رانندگی با کیا سورنتو هیبریدی 2020 جدید


تجربه رانندگی با کیا سورنتو هیبریدی 2020 جدید

اگر یک خودرو وجود داشته باشد که سیر تکاملی کیا در تبدیل شدن از یک خودروساز سطح پایین به بازیگری درجه‌یک را نشان دهد نام آن سورنتو خواهد بود. این خودرو زندگی خود را به عنوان کپی نه چندان جالب از مرسدس ML در سال 2002 شروع کرد اما طی این سال‌ها پله‌پله تکامل یافت … The post تجربه رانندگی با کیا سورنتو هیبریدی 2020 جدید appeared first on مجله پدال.

اگر یک خودرو وجود داشته باشد که سیر تکاملی کیا در تبدیل شدن از یک خودروساز سطح پایین به بازیگری درجه‌یک را نشان دهد نام آن سورنتو خواهد بود. این خودرو زندگی خود را به عنوان کپی نه چندان جالب از مرسدس ML در سال ۲۰۰۲ شروع کرد اما طی این سال‌ها پله‌پله تکامل یافت و هم‌اکنون جایگزینی عالی برای خودروهایی همچون ولوو XC90 و لندروور دیسکاوری می باشد.

تجربه رانندگی با کیا سورنتو هیبریدی 2020 جدید

چهارمین نسل این خودرو هم‌اکنون وارد بازار بریتانیا شده و پر از تکنولوژی‌های مدرن، ظاهر تیز و جذاب و قوای محرکه هیبریدی می باشد؛ اما در فرایندی که به‌منظور زدودن تصویر قدیمی صورت گرفته کیا قیمت سورنتو را نیز بالاتر برده به گونه‌ای که برای خرید این خودرو باید حداقل ۳۸۸۴۵ پوند پول پرداخت کنید. اگرچه بهای سورنتو کمتر از رقبای سطح بالای دیگر بوده اما به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از اشکودا کودیاک یا سئات تاراکو می باشد.

تجربه رانندگی با کیا سورنتو هیبریدی 2020 جدید

نسخه پایه سورنتو که در تست ما نیز حضور داشته با تریم ۲ شناخته شده و از پیشرانه جدید ۱.۶ لیتری هیبریدی سود می‌برد. البته علیرغم استفاده از نام پایه، سورنتو خودروی بسیار مجهزی بوده و دارای صفحه‌نمایش ۸ اینچی، صندلی‌ها و فرمان گرم شونده، چراغ‌های جلوی LED، رینگ‌های ۱۷ اینچی و آرایش هفت نفره استاندارد می باشد. تنها چیزی که نشان می‌دهد داخل سورنتو پایه نشسته‌اید پوشش پارچه‌ای مشکی صندلی‌ها است.

تجربه رانندگی با کیا سورنتو هیبریدی 2020 جدید

احتمالاً اکثر خریداران نسخه رده میانی ۳ را انتخاب خواهند کرد که ۳۹۰۰ پوند گران‌تر است. این مدل با رینگ‌های ۱۹ اینچی، صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو، کابین تمام چرم، صندلی‌های جلو و عقب گرم شونده، نورپردازی داخلی، شارژ بی‌سیم گوشی، درب پشتی برقی و… عرضه می‌شود.

سورنتو اولین محصول کیاست که از قوای محرکه ۱.۶ لیتری هیبریدی جدید استفاده می‌کند. این مجموعه از پیشرانه ۴ سیلندر توربوی بنزینی، باتری ۱.۴۹ کیلووات ساعتی و واحد الکتریکی تشکیل شده و قدرت ترکیبی ۲۲۷ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری دارد. یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک نیرو را به تمامی چرخ ها منتقل می‌کنند.

پرفورمنس خودرو بسیار قوی بوده و پیشرانه الکتریکی باعث می‌شود سورنتوی دو تنی از همان حالت سکون استارت خوبی داشته باشد. فرایند وارد شدن پیشرانه درون‌سوز و الکتریکی به مدار با نرمی خوبی انجام می‌شود و حتی در مسافت‌های کوتاه می‌توان از حالت تمام الکتریکی استفاده کرد؛ اما اگر خواهان شتاب گیری سنگین باشید پیشرانه بنزینی این کار را انجام خواهد داد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۷ ثانیه‌ای برای چنین شاسی‌بلند بزرگ و خانوادگی خوب و سریع محسوب می‌شود.

تجربه رانندگی با کیا سورنتو هیبریدی 2020 جدید

یکی از نکات مهم درباره سورنتو ظرفیت یدک کشی ۱۶۵۰ کیلوگرمی است که در برابر ظرفیت ۲۵۰۰ کیلوگرمی مدل ۲.۲ دیزلی خیلی به چشم نمی‌آید.

تجربه رانندگی با کیا سورنتو هیبریدی 2020 جدید

حتی با وجود کوچک‌ترین رینگ‌ها یعنی نمونه‌های ۱۷ اینچی نیز سواری خودرو برای چنین شاسی‌بلند هفت‌نفره و خانوادگی‌ای سفت محسوب می‌شود. شما سواری سورنتو را ناراحت نخواهید دانست اما در سطوح ناهموار سورنتو به خوبی دست‌اندازها را جذب نمی‌کند. شاید استفاده از سیستم تعلیق سفت تر باعث شده باشد سورنتو وزن بالای خود را کمی پنهان کند اما فاقد احساسی است که در اشکودا کودیاک یا لندروور دیسکاوری وجود دارد.

تجربه رانندگی با کیا سورنتو هیبریدی 2020 جدید

اما یکی از جنبه‌های مثبت سواری سفت سورنتو به هندلینگ و پایداری آن در پیچ‌ها مربوط می‌شود. فرمان خودرو نیز سریع و مستقیم بوده اما فکر نمی‌کنیم خریداران چنین خودروهایی به فکر عبور سریع از پیچ‌ها باشند و به جای آن دنبال سواری راحت‌تر هستند.

تجربه رانندگی با کیا سورنتو هیبریدی 2020 جدید

سورنتو اما همچنان یکی از شاسی بلندهای جادار است. هر یک از سه ردیف صندلی دارای پورت‌های شارژ USB خود بوده و نگهدارنده فنجان نیز تعبیه شده است. فضای کافی برای صندلی‌های ردیف دوم برای نشستن سه فرد بزرگ‌سال وجود دارد و فضای زانوی زیادی نیز در نظر گرفته شده است. البته صندلی‌های ردیف سوم نیز حتی می‌توانند افراد بزرگ‌سال را در خود جای دهند.

و زمانی که هفت سرنشین در خودرو نباشند فضای بار ۸۱۳ لیتری بسیار زیاد خواهد بود. با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم این فضا به ۱۹۹۶ لیتر افزایش می‌یابد.

تجربه رانندگی با کیا سورنتو هیبریدی 2020 جدید

وقتی بحث تصویر ذهنی، تکنولوژی و فضای کابین و بار باشد کیا سورنتو کاملاً موفق خواهد بود. قوای محرکه هیبریدی این خودرو نیز قوی و کارا بوده و برای افرادی که از پیشرانه‌های دیزلی خوششان نمی‌آید گزینه‌ای مطلوب محسوب خواهد شد؛ اما سؤالاتی درباره کیفیت سواری سورنتو وجود دارد ولی خب در کل کیا بار دیگر یک شاسی‌بلند احساس‌برانگیز خانوادگی را معرفی کرده است.

مشخصات کیا سورنتو ۱.۶ T-GDi HEV

قیمت: ۳۸۸۴۵ پوند پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری هیبریدی گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک قدرت/گشتاور: ۲۲۷ اسب بخار/۳۵۰ نیوتون متر شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۷ ثانیه حداکثر سرعت: ۱۹۱ کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: ۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع
autoexpress

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

امکان تست خودروهای سنگین در نمایشگاه شیراز توسط آرین دیزل