نهایی‌شدن ثبت‌نام بیش از 13 هزار دانشگاهی برای سفر عتبات/آغاز اعزام‌ها از تهران و مشهد


نهایی‌شدن ثبت‌نام بیش از 13 هزار دانشگاهی برای سفر عتبات/آغاز اعزام‌ها از تهران و مشهد

حجت‌الاسلام مطهری‌پور گفت: مراحل ثبت‌نام‌ بیش از 13 هزار نفر برای شرکت در بیست و یکمین دوره عتبات دانشگاهیان نهایی شده است، نخستین کاروان‌ها 27 تیرماه از تهران و مشهد به دو شیوه هوایی و زمینی راهی عراق می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین «مرتضی مطهری پور» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه افزایش سطح آگاهی زائران و شناخت آنان نسبت به اهل بیت (ع) لازمه محبت است، اظهار کرد: در همین راستا آموزش مجازی‌ به زائران عتبات دانشگاهیان با هدف آشنایی بیشتر با مسائل اجرایی سفر در سامانه عتبات دانشگاهیان طراحی و از مدتی پیش اجرای آن، آغاز شده است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: سامانه آموزش مجازی شامل درس های آثار و اسرار نماز، احکام کاربردی و حیات پاکان است و متقاضیان می‌ توانند برای شرکت در این دوره به سامانه اینترنتی samane.labbayk.ir مراجعه کنند. همچنین به منظور تشویق بیشتر زائران برای شرکت در این طرح، از بین زائرانی که با موفقیت این دوره های آموزشی را بگذرانند، کمک هزینه های قابل توجه زیارتی به آنها تعلق می گیرد.

وی درباره برگزاری همایش های قبل از سفر عتبات دانشگاهیان، گفت: همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان طبق برنامه ریزی انجام شده در استان های مختلف در حال انجام است. ضمنا این همایش ویژه دانشجویان، استادان و کارمندان دانشگاه های تهران، سه شنبه، ۲۵ تیر ماه از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح با حضور حجت الاسلام والملسمین محمد رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در سالن فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می شود.

مطهری پور اضافه کرد: مراحل ثبت نام‌ بیش از 13 هزار نفر برای شرکت در بیست و یکمین دوره عتبات دانشگاهیان نهایی شده است، البته اگر فرد اصلی به هر دلیلی نتواند شرکت کند، فرد ذخیره، جایگزین وی می شود.

وی با بیان اینکه اولین کاروان های عتبات دانشگاهیان، 27 تیرماه از تهران و مشهد عازم عتبات عالیات می شوند، ادامه داد: هر روز دو کاروان هوایی به سمت نجف اشرف و یک کاروان به سمت بغداد و همچنین یک کاروان زمینی نیز به سمت کشور عراق اعزام می شوند.

یادآور می شود، بیست و یکمین دوره اعزام عتبات دانشگاهیان از 27 تیر ماه آغاز می شود و تا مهر ماه 98 ادامه دارد.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثمره شکر و صبر انسان مؤمن