امام جمعه ارومیه: مسئولان در صف اول نماز جمعه باشند


امام جمعه ارومیه: مسئولان در صف اول نماز جمعه باشند

مهاباد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: انتظار می‌رود مسئولان در صف اول نماز جمعه حضوری پررنگ داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری مهاباد با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد برگزاری آیین نماز جمعه در پنجم مرداد به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی اظهار داشت: حضور مسئولان در صف نخست نماز جمعه می‌تواند اقشار مختلف مردم را به حضور در این آیین باشکوه تشویق کند و از این رو حضور مسئولان حتی اگر برای ترغیب مردم هم باشد ریا محسوب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی سنت‌های بسیاری از جمله نماز جمعه به دست فراموشی سپرده شده بود که با شکل‌گیری انقلاب احیا شد، افزود: آیین نماز جمعه در همه شهرستان‌ها باید با شادابی هرچه تمام‌تر و با حضور گسترده مردم و مسئولان برگزار شود.

وی با بیان اینکه نماز جمعه آیین بسیار مهمی است که باید به آن اهمیت فراوانی داد، بیان کرد: نماز جمعه، نمازی معمولی نیست بلکه آیینی عبادی - سیاسی محسوب می‌شود زیرا علاوه بر آنکه نمازگزاران را به سوی دین دعوت می‌کند آنان را نیز با مسایل سیاسی و روز جامعه آشنا می‌سازد.

وی اضافه کرد: برگزاری مستمر نمازجمعه موجب ایجاد انس و الفت مستحکم بین نسل‌های اول تا چهارم انقلاب اسلامی شده است و انسجام و اتحاد کم‌نظیری در بین اقشار مردم برقرار می‌کند.

امام جمعه ارومیه: مسئولان در صف اول نماز جمعه باشند

حجت‌الاسلام قریشی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مسئولیت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: قبول مسئولیت به منزله پاسخگویی به مردم است و از این رو مسئولان باید از این فرصت برای حل مشکلات مردم با تمام توان خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مسئولیت امانتی است ارزشمند که باید به دست افراد شایسته و وارسته سپرده شود، افزود: برای تقرب به درگاه خداوند راه‌های مختلفی وجود دارد که مهمترین آنها خدمت به مردم است و از این رو محبوترین افراد نزد پروردگار کسانی هستند که خدمت بیشتری به مردم کنند.

امام جمعه ارومیه خطاب به مسئولان بیان کرد: باید قدر این مردم را بدانید و با نشاط، امید و با صبر و حوصله در جهت حل مشکلات آنان تلاش کنید.

وی با تاکید بر حفظ وحدت و همدلی در جامعه اظهار کرد: تجربه نشان داده است تا وقتی که مردم ما همبستگی خود را حفظ کنند بر دشمنانشان پیروز خواهند شد و از این رو باید در چنین شرایطی که کشورمان از سوی دشمنان با تحریم‌ها و هجمه‌های مختلفی مواجه است با یکدلی و اتحاد در برابر آنان ایستادگی کنیم.

حجت‌الاسلام قریشی در ادامه با قدردانی از امام جمعه جدید مهاباد افزود: ماموستا عبدالسلام امامی در طول ۱۰ ماهی که این سمت را تقبل کرده، توانسته است شور و نشاط خاصی به آیین نماز جمعه این شهرستان ببخشد و موجب حضور گسترده مردم در این آیین شود.

وی تاکید کرد: برای تسهیل در حضور بیشتر مردم مومن و خداجوی مهاباد در آیین نماز جمعه نیاز به یک مصلای جدید در این شهرستان احساس می‌شود که تلاش خواهد شد پس از مکان‌یابی آن با مساعدت استاندار و تلاش فرماندار مهاباد در کمترین زمان ممکن احداث شود.

امام جمعه ارومیه امروز در بدو ورود به شهرستان مهاباد با حضور بر مزار شهید سرلشکر خلبان خالد حیدری به مقام این شهید سرافراز و دیگر شهدای این شهرستان با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل ادای احترام کرد.

امام جمعه ارومیه: مسئولان در صف اول نماز جمعه باشند

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و مذهب بیشتر آنان شافعی است.

۶۱۸۵/۳۰۷۲


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی