844 واحد مسکن مهر در اردبیل امسال بهره‌برداری می‌شود


844 واحد مسکن مهر در اردبیل امسال  بهره‌برداری می‌شود

اردبیل-ایرنا- معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: 75 درصد از پروژه‌های مسکن مهر این استان در دولت تدبیر و امید تکمیل شده و تا پایان سال جاری هم 844 واحد از این مسکن به بهره‌برداری می‌رسد.

844 واحد مسکن مهر در اردبیل امسال  بهره‌برداری می‌شودشهرام باباخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهمیه استان اردبیل ساخت ۴۱ هزار و ۳۷۸ واحد مسکن مهر بود که تاکنون ۴۰ هزار و ۳۳۴ واحد از آن تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

وی بیان کرد: دولت در ساخت مسکن مهر زمین را به شکل اجاره‌ای در اختیار صاحبان مسکن گذاشته تا افرادی که از توان مالی کمتری برخوردارند صاحب مسکن شوند.

او ابلاغ ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار در بازآفرینی شهری را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: برای ساکنان محلات هدف ۴۰۰ تا ۰ ۶۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود ۹ درصد پرداخت می‌شود.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: امسال طرح بازآفرینی سه شهر اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر با ابلاغ اعتبارات لازم عملیاتی می‌شود.

باباخانی افزود: با توجه به ابلاغ موافقتنامه بازآفرینی شهری استان اردبیل با ۳۹۳ میلیارد ریال اعتبار در اواخر سال ۹۷ مقرر شد در این سه شهرستان پروژه‌ها در قالب روبنای ساختمان‌ها و بهسازی معابر و توانمندسازی اجرایی شود.

وی اظهار داشت: فراهم نمودن شرایط برای بالا بردن سطح زندگی در محلات فرسوده از سیاست‌های بازآفرینی شهری است و بر این اساس ۴۰ محله این شهرها تا سال ۱۴۰۰ در دستور کار احیا قرار گرفته و طرح جامع استانی در این زمینه نهایی شده است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: مباحث بازآفرینی و پروژه های تعریف شده در استان به فراخور نیاز پیش رفته و در حال حاضر پروژه های بازآفرینی سال ۹۷ در حال نهایی شدن است.

۷۱۱۰/‏۶۰۱۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی