طرز تهیه بیفتک مرغ خوشمزه و لذیذ و اصولی که باید بدانید


طرز تهیه بیفتک مرغ خوشمزه و لذیذ و اصولی که باید بدانید

یکی از انواع غذاهای خوشمزه فرنگی بیفتک مرغ می باشد که در کشور های مختلف با روش های مختلفی تهیه می شود، در مطالب گذشته با آموزش طرز تهیه بیفتک گوساله و نیز نحوه پخت کباب برگ آشنا شدید. در ادامه مطلب طرز تهیه بیفتک مرغ را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. مواد لازم سینه مرغ : یک عدد سیر : دو حبه پودر آرد سوخاری : نصف لیوان تخم مرغ : یک عدد روغن...

یکی از انواع غذاهای خوشمزه فرنگی بیفتک مرغ می باشد که در کشور های مختلف با روش های مختلفی تهیه می شود، در مطالب گذشته با آموزش طرز تهیه بیفتک گوساله و نیز نحوه پخت کباب برگ آشنا شدید. در ادامه مطلب طرز تهیه بیفتک مرغ را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.طرز تهیه بیفتک مرغ خوشمزه و لذیذ و اصولی که باید بدانید

مواد لازم

سینه مرغ : یک عدد سیر : دو حبه پودر آرد سوخاری : نصف لیوان تخم مرغ : یک عدد روغن زیتون : به مقدار کافی پیاز رنده شده : به میزان دلخواه

طرز تهیه بیفتک مرغ لذیذ

برای پخت بیفتک مرغ در منزل ابتدا سینه مرغ را با استفاده از بیفتک کوب بکوبید تا کاملا نرم و نازک شود سپس یک عدد تخم مرغ را بشکنید و داخل ظرفی با استفاده از چنگال خوب هم بزنید، حالا مقداری پودر سوخاری داخل ظرفی بریزید و به میزان لازم نمک و فلفل به آن بیفزایید و کامل هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند.

طرز تهیه بیفتک مرغ خوشمزه و لذیذ و اصولی که باید بدانید

در این مرحله از طرز تهیه بیفتک مرغ مقداری از تخم مرغ را به پشت و روی سینه مرغ بمالید سپس سینه مرغ را داخل پودر سوخاری بغلتانید تا پشت و روی آن کاملا به پودر سوخاری آغشته شود.

حالا مقداری روغن ( زیتون بی بو) داخل تابه بریزید و آن را روی حرارت کم قرار دهید و زمانی که روغن گرم شد سینه مرغ را داخل تابه بگذارید و در ظرف را ببندید تا دو طرف سینه مرغ به صورت کامل پخته شود و حالا آن را داخل ظرف مناسب سرو قرار دهید سپس با حلقه های گوجه فرنگی و پوره سیب زمینی تزیین کنید.

طرز تهیه بیفتک مرغ خوشمزه و لذیذ و اصولی که باید بدانید

روش دوم : گوشت مرغ را چرخ کنید سپس با پیاز رنده شده و سیر له شده با هم مخلوط کنید و خوب مواد را باهم ورز دهید و حالا داخل تابه روی حرارت زیاد به مدت سه تا چهار دقیقه تفت دهید تا مقداری سفت شوند.

در این مرحله از دستور تهیه بیفتک مرغ، بعد از اینکه تفت دادید آن ها را داخل تخم مرغ و آرد سوخاری بغلتانید و اجازه دهید روی حرارت ملایم سرخ شوند.

طرز تهیه بیفتک مرغ خوشمزه و لذیذ و اصولی که باید بدانید

بیشتر بدانید آیا گوشت مرغ، قسمت بهتر و بدتر دارد؟

از نظر تغذیه ای گوشت سینه مرغ پروتئین بیشتر و چربی کمتری دارد بنابراین برای افرادی تصمیم دارند میزان کالری کمتری در طول روز دریافت کنند و همچنین افرادی که چربی خون بالایی دارند و یا ورزشکار هستند گزینه بسیار مناسبی می باشد اما به دلیل اینکه ران مرغ چربی بیشتری دارد نرم تر و خوشمزه تر است به همین دلیل افراد به مصرف این قسمت از گوشت مرغ تمایل بیشتری دارند، آهن و روی موجود در قسمت ران مرغ نسبت به سینه بیشتر است با این حال ران مرغ از نظر ارزش غذایی نزدیک به گوشت قرمز می باشد و برای بیماران مبتلا به اسید اوریک بالا گوشت مرغ بهتر از گوشت قرمز است و همچنین افرادی که از کم خونی رنج می برند در کنار دارو درمانی توصیه می شود استفاده از گوشت ران مرغ را در برنامه غذایی شان بگنجانند بنابراین نمی توان گفت که یک قسمت از گوشت مرغ بهتر و قسمت دیگر آن بدتر است به طور کلی هر صد گرم گوشت مرغ فاقد چربی حاوی ۲۰۰ کیلو کالری انرژی است.

طرز تهیه بیفتک مرغ خوشمزه و لذیذ و اصولی که باید بدانید

پس از اینکه این غذا خوشمزه آماده شد می توانید آن را با جعفری خرد شده، خیارشور و سیب زمینی سرخ شده تزیین کنید امیدواریم از طرز تهیه بیفتک مرغ نهایت لذت را برده باشید و بتوانید این غذای خوش مزه را در منزل به راحتی تهیه کنید و در کنار اعضای خانواده تان نوش جان کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی