برگزاری مسابقه طراحی یادمان آیت‌الله «احسانبخش» در گیلان


برگزاری مسابقه طراحی یادمان آیت‌الله «احسانبخش» در گیلان

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی بنیاد شهید گیلان از انتشار فراخوان مسابقه طراحی یادمان شهید «آیت‌الله حاج صادق احسانبخش» خبر داد و گفت: این یادمان در مسجد کاسه‌فروشان رشت احداث می‌شود.

برگزاری مسابقه طراحی یادمان آیت‌الله «احسانبخش» در گیلان

محمدرضا داوطلب، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، از انتشار فراخوان مسابقه طراحی یادمان شهید «آیت‌الله حاج صادق احسانبخش»، نماینده ‌ولی‌فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت خبر داد و اظهار کرد: به منظور تکریم و پاسداشت این عالم نستوه و شهید والامقام یادمان مذکور در محل ترور ایشان احداث می‌شود.

وی ضمن قدردانی از همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان، فرمانداری و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت، بیان کرد: مفاهیم و ارزش هایی همچون ایثار، شهادت، شجاعت و ایمان در طراحی اثر باید مد نظر قرار گیرد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید گیلان داشتن ارتباط موضوعی و مفهومی ایده‌ها و طرح‌های ارائه شده با موضوع فراخوان، در نظر گرفتن ویژگی‌های لازم برای ارتباط بصری و محیطی مطلوب با مکان قرارگیری اثر، خلاقیت و رعایت اصالت طرح و پرهیز از هرگونه کپی‌برداری از آثار هنرمندان ایرانی و خارجی، داشتن تناسب با محیط اطراف و زیبایی بصری از زوایای مختلف و انتخاب جنس مناسب برای اثر با توجه به محل نصب آن و شرایط آب و هوایی متغیر را از دیگر مولفه‌های مورد نظر در طراحی یادمان دانست.

داوطلب 15 شهریورماه 98 را آخرین مهلت تحویل آثار به دبیرخانه فراخوان دانست و افزود: هنرمندان می‌توانند در زمان تعیین‌شده با ارائه حداکثر سه اثر به صورت ماکت حجمی در فراخوان شرکت کنند.

وی محل احداث یادمان را در مسجد کاسه‌فروشان رشت دانست و اظهار کرد: علاقمندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند به صفحه ثبت‌نام فراخوان یادمان محل ترور جانباز شهید آیت‌الله حاج صادق احسانبخش» به نشانی «www.gilan.navideshahed.com» مراجعه کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاج عالم