این قدبلند جذاب! بررسی جیپ رانگلر صحرا 2019 جدید


این قدبلند جذاب! بررسی جیپ رانگلر صحرا 2019 جدید

جیپ یعنی آفرود! تصویر ذهنی خشن و آماده‌ی جنگی که از جیپ وجود دارد نیازی به توضیح نخواهد داشت. ما حدود یک هفته را با جدیدترین نسل جیپ رانگلر صحرای دو درب سپری کردیم. این خودرو ارزان‌ترین نسخه بین سه مدل تولیدی بوده و با دو پیشرانه که یکی بنزینی و دیگری دیزلی است عرضه... The post این قدبلند جذاب! بررسی جیپ رانگلر صحرا 2019 جدید appeared first on...

جیپ یعنی آفرود! تصویر ذهنی خشن و آماده‌ی جنگی که از جیپ وجود دارد نیازی به توضیح نخواهد داشت. ما حدود یک هفته را با جدیدترین نسل جیپ رانگلر صحرای دو درب سپری کردیم. این خودرو ارزان‌ترین نسخه بین سه مدل تولیدی بوده و با دو پیشرانه که یکی بنزینی و دیگری دیزلی است عرضه می‌شود.

این قدبلند جذاب! بررسی جیپ رانگلر صحرا 2019 جدید
مدل دیزلی مجهز به پیشرانه‌ی 2.2 لیتری 197 اسب بخاری قیمت 44920 پوندی دارد اما با پرداخت 15 هزار پوند کمتر می‌توانید مدل بنزینی توربوی حاضر در تست را خریداری کنید که قدرتش 268 اسب بخار می‌باشد. این رانگلر دو درب شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 7.3 ثانیه‌ای دارد که برای چنین خودرویی قابل‌توجه می‌باشد.

این قدبلند جذاب! بررسی جیپ رانگلر صحرا 2019 جدید

این قدبلند جذاب! بررسی جیپ رانگلر صحرا 2019 جدید
البته این خودرو سرعت فوق‌العاده‌ای ندارد زیرا فرمان کند و بی‌روح خودرو راندن رانگلر در سرعت‌های پایین را به یک چالش تبدیل می‌کند. زمانی که سرعت خودرو بالا برود اوضاع بهتر خواهد شد اما خب هیچ‌چیزی نمی‌تواند شاسی نردبانی خودرو را پنهان کند.

این قدبلند جذاب! بررسی جیپ رانگلر صحرا 2019 جدید
در سرعت‌های بالا و هنگام عبور از دست اندازها شاهد لرزش‌هایی خواهد بود. گیربکس 8 سرعته ی اتوماتیک این خودرو تعویض‌های نرمی داشته اما در برخی موارد احساس شبیه گیربکس‌های CVT دارد. در شتاب گیری سنگین این گیربکس به دنبال افزایش سریع دور پیشرانه است.

این قدبلند جذاب! بررسی جیپ رانگلر صحرا 2019 جدید
رانگلر دو درب از نظر ارگونومی هم حرف چندانی برای گفتن ندارد. موقعیت سواری خودرو عجیب بوده و یکی از این موارد جای پای چپ برای استراحت در سفرهای طولانی است. محفظه بار 203 لیتری نیز اگرچه جای تعریف چندانی ندارد اما خب برای سفرهای کوتاه کفایت می‌کند.

این قدبلند جذاب! بررسی جیپ رانگلر صحرا 2019 جدید
اما هیچ‌کدام از این موارد در زمان استفاده‌ای که از رانگلر مدنظر دارید مهم نخواهد بود. رانگلر یک خودروی آفرود است که می‌توان آن را در جاده هم راند پس این ذهنیت که شاسی‌بلند جیپ خودرویی جاده‌ای بوده و می‌توان با آن به خارج از جاده هم رفت را فراموش کنید. تمامی نسخه‌های این خودرو از گیربکس با دنده‌سنگین استفاده می‌کنند که می‌توان در زمان عبور از صخره‌ها و البته آب‌های عمیق از آن استفاده کرد. شباهت رانگلر به کراس اوورهای کنونی همانند میزان شباهت فورد فیستا به فراری است!

این قدبلند جذاب! بررسی جیپ رانگلر صحرا 2019 جدید
خودروی حاضر در تست از پکیج لانچ JL سود برده که قیمت 1300 پوندی داشته و شامل مواردی همچون چرم کابین، صندلی‌های جلوی گرم شونده، ورود بدون کلید و پایش نقاط کور می‌باشد. متریال بکار رفته در روی داشبورد، درب‌ها و کنسول مرکزی احساس دوام و کارایی را منتقل می‌کند.

این قدبلند جذاب! بررسی جیپ رانگلر صحرا 2019 جدید

این قدبلند جذاب! بررسی جیپ رانگلر صحرا 2019 جدید


تمامی مدل‌های رانگلر از صفحه لمسی 8.4 اینچی، ناوبری ماهواره‌ای، رادیو DAB، اپل کارپلی، اندروید اتو، سیستم صوتی آلپاین با 9 بلندگو و… سود می‌برند. سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، کروز کنترل، چراغ‌های LED و رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی نیز جزو تجهیزات این شاسی‌بلند قلدر به‌حساب می‌روند.
جیپ رانگلر جدید شاید از هر نظر بهتر از نسل پیشین خود باشد اما هنوز هم خودرویی است که در خرید آن قلب بر عقل ترجیح دارد. این خودرو در فرم دو درب بنزینی خود یک شاسی‌بلند تشنه و تنگ است که راندن آن در شهر مشکلات خاص خود را دارد. البته این موضوع برای خریداران آن مهم نخواهد بود. رانگلر یک آفرودر فوق‌العاده با استعداد است که ارزش‌های خود را در طول چند نسل قبلی نشان داده است.

مشخصات جیپ رانگلر صحرا 2 درب 2.0 GME (272)

قیمت: 44865 پوند پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربوی بنزینی قدرت/گشتاور: 268 اسب بخار/400 نیوتون متر گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 7.3 ثانیه حداکثر سرعت: 177 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 10.5 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تخلیه بی‌سابقه و کامل پارکینگ شماره‌یک ایران‌خودرو