معارضان بحرینی خواستار تحقیق درباره توطئه آل‌خلیفه با القاعده علیه ایران شدند


معارضان بحرینی خواستار تحقیق درباره توطئه آل‌خلیفه با القاعده علیه ایران شدند

گروه‌های بحرینی معارض رژیم آل‌خلیفه و برخی از فعالان خارجی در جامعه بین‌الملل، خواستار آغاز تحقیقات رسمی در خصوص ارتباط رژیم بحرین با گروه تروریستی القاعده و تلاش برای انجام عملیات تروریستی در ایران شدند.

به گزارش ایسنا، شبکه الجزیره اخیرا مستندی در خصوص ارتباط میان رژیم آل خلیفه و گروهک القاعده برای ترور شیعیان بحرین و انجام عملیات تروریستی در ایران منشر کرده بود؛ حال معارضان بحرینی و برخی فعالان خارجی خواستار انجام تحقیقات در این رابطه شده‌اند.

شبکه خبری الجزیره قطر ۲۳ تیر از یک طرح مخفیانه درباره همکاری سازمان اطلاعات بحرین در سال ۲۰۰۳ با سازمان تروریستی القاعده خبر داد که هدفش ترور رهبران معارض در این کشور و همچنین انجام عملیات تروریستی در ایران بوده است.

به نقل از العالم، این شبکه در برنامه مشهور «ما خفی أعظم» ( آنچه پنهان مانده، بزرگ‌تر است) و پخش یک فیلم مستند تحقیقاتی، از تماس محرمانه سرویس اطلاعات بحرین با القاعده در ترور چهره‌های معارض بحرینی پرده برداشت.

حال معارضان بحرینی در یک نشست خبری که مقابل سفارت منامه در لندن برگزار شد، خواستار انجام این تحقیقات رسمی در این باره شدند.

«علی الفایز» رئیس دفتر سیاسی فراکسیون معارضان بحرین، «سعید الشهابی» دبیرکل جنبش «احرار» و «لیندن پیتر» فعال انگلیسی حامی معارضان بحرینی در این تجمع سخنرانی کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه