امام جمعه شاهرود:مقاومت تنها راه حل فلسطین است


امام جمعه شاهرود:مقاومت تنها راه حل فلسطین است

شاهرود- ایرنا- امام جمعه شاهرود گفت: تنها راه حل مشکل فلسطین مقاومت در برابر آمریکا و اسراییل بوده و سازش هیچ دستاوردی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه های این هفته که در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر برگزار شد، با اشاره به دیدار هیات عالی رتبه فلسطینی با رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود : برخی اعراب منطقه به آرمان های فلسطین خیانت های زیادی کردند که برگزاری نشست معامله قرن در بحرین یکی از آنهاست.

وی ادامه داد: آزادی فلسطین با مقاومت و امید کاملا قابل تحقق است، برگزاری هرنشست سازشکارانه به طور قطع محکوم به شکست است.

خطیب جمعه شاهرود در باره نابودی رژیم صهیونیستی هم گفت: این رژیم به خاطر مشکلات زیادی که با آن ها روبروست محکوم به فروپاشی است.

امینی گفت: افزایش قدرت نظامی مقاومت، محاصره این رژیم از سوی نیروهای مقاومت،فسادهای مالی و اخلاقی حاکمان این رژیم ،کاهش احساس امنیت ساکنان مناطق اشغالی و مهاجرت معکوس از فلسطین اشغالی عواملی هستند که این رژیم را از درون متلاشی می کند و نیازی به اقدام نظامی نیست.

وی افزود: امروز همه فلسطینیان متوجه هستند که تنها راه پیش روی آن ها مقاومت است، برگزاری نشست های سازش چنددهه گذشته هیچ دستاوردی برای آنها نداشته و بر تقویت بنیه رژیم اشغالگر افزوده است.

خطیب جمعه شاهرود از برگزاری نخستین نماز جمعه شاهرود در ۲۶ آذرماه سال ۵۸ به امامت مرحوم آیت الله طاهری یاد کرد و گفت: به گفته امام خمینی(ره) احیای نمازجمعه بزرگترین دستاورد نظام اسلامی بود، برگزاری این آیین اسلامی دستاورهای زیادی در حوزه های فرهنگی ، اقتصادی،خدمات، امنیت ، دفاع و مباحث خلاقی و اعتقادی داشت.

وی با بیان این که اگر نمازجمعه تاثیری در برنداشت این همه از سوی استکبار و ضد انقلاب مورد هجمه واقع نمی شد، ادامه داد: تقویت بنیه اخلاقی ، مسایل اعتقادی و زمینه سازی وحدت همگانی از دیگر ثمرات نمازجمعه است.

امام جمعه شاهرود به سالروز عملیات مرصاد و نقش آفرینی رزمندگان این شهرستان هم اشاره کرد و گفت: شهدا به همه استان و کشور تعلق دارند، مردم شاهرود با تقدیم بیش از یکهزار شهید گرانقدر در دفاع مقدس حماسه آفریدند.

خطیب جمعه شاهرود با بیان این که چهره های علمی و شاخص بسیاری در شرق استان سمنان وجود دارد، گفت: سهم فرزندان این خطه در تصدی مناصب استانی کم است.

وی به توقیف نفتکش ایرانی از سوی انگلیس هم اشاره کرد و گفت : آمریکا و انگلیس بدنبال ناامن سازی خلیج فارس هستند، عوارض ناامن شدن این منطقه فقط برای این نیست، بلکه دامنگیر همه جهان و بویژه کشورهای منطقه نیز خواهد شد.

امینی به برگزاری اجلاس ۲سالانه شهدا و بازخوانی عملیات مرصاد در این شهرستان را هم یادآور شد و ادامه داد: مشارکت جدی مردم در این آیین و نیز هماهنگی مسوولان موجب شکوه بیشتر آن شده و اثرات مثبت بسیاری در پی خواهد داشت.

۱۰۲۳/۶۱۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ کیارش چی میشه بعدت