دانشگاه آزاد زیرساخت‌لازم برای کسب درآمد‌های غیرشهریه‌ای دارد


نقش گفت: دانشگاه آزاد ظرفیت و زیرساخت‌های لازم را برای کسب درآمد‌های غیرشهریه‌ای دارد و می‌تواند با بکارگیری این ظرفیت‌ها، سمت و سوی درآمد را از شهریه تغییر دهد.

دانشگاه آزاد زیرساخت‌لازم برای کسب درآمد‌های غیرشهریه‌ای داردبه گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد، امیررضا نقش، رئیس دانشگاه آزاد واحد جامع نجف‌آباد، با اشاره به برگزاری جلسات بررسی بودجه سال ۹۸-۹۹ دانشگاه آزاد اظهار کرد: برای نخستین بار است که بودجه دانشگاه به صورت واقعی و علمیاتی دیده می‌شود، همچنان که در گذشته بودجه دانشگاه نوشته می‌شد، اما نظارت دقیقی بر تحقق و انحراف یا عدم انحراف آن صورت نمی‌گرفت، اما در این دوره با رویکرد جدید، جزئیات برنامه‌های استان‌ها در سال مالی آینده و بر اساس بودجه آن بررسی می‌شود و برنامه و بودجه باید کاملا با هم منطبق باشد.

وی ادامه داد: برای هر برنامه و سرفصل در بودجه سنواتی جدید دانشگاه آزاد باید منابع درآمدی و هزینه‌کرد به صورت شفاف مشخص باشد.
نقش بیان کرد: تراز شدن هزینه‌ها و درآمد‌ها در بودجه بسیار مهم است که این موضوع در دانشگاه آزاد محقق نمی‌شد، اما با رویکرد جدید بررسی و تصویب بودجه، واحد‌ها ملزم هستند که بر اساس پیش‌بینی خود در بودجه و در صورت تحقق درآمدها، هزینه کنند.
رئیس واحد جامع نجف‌آباد تأکید کرد: کاهش وابستگی دانشگاه به شهریه با توجه به افزایش هزینه‌ها، ضروری است.
وی با بیان اینکه جمعیت جوان کشور نسبت به دهه گذشته، کاهش یافته و تب مدرک‌گرایی فروکش کرده است، گفت: این موارد منجر به کاهش درآمد دانشگاه‌ها شده، علاوه بر آن هزینه‌ها در یک‌سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است، در حالیکه دانشگاه نمی‌تواند متناسب با تورم و افزایش هزینه‌ها، شهریه‌های دانشجویی را افزایش دهد؛ بنابراین باید برای کاهش وابستگی دانشگاه به شهریه، تدابیر لازم را اتخاذ کنیم که در این زمینه اقدامات خوبی در واحد نجف‌آباد آغاز شده است.بیشتر بخوانید: سازمان برنامه و بودجه در زمان مشخص به ما پول نمی‌دهد
نقش ادامه داد: واحد جامع نجف‌آباد در حوزه کسب درآمد‌های غیرشهریه‌ای سال گذشته رتبه اول در بین واحد‌های دانشگاه آزاد را در جذب طرح‌های پژوهشی برون دانشگاهی کسب کرد و توانست در ارتباط با صنعت، زمینه‌های لازم همکاری را ایجاد کند. همچنین در سرمایه‌گذاری اقتصاد دانش‌بنیان هم در بودجه آینده، طرح‌های خوبی در دست اقدام داریم. تلاش داریم تجهیزات پیشرفته و های‌تک آزمایشگاه‌های واحد نجف‌آباد را در راستای درآمدزایی به‌کار بگیریم، سال گذشته توانستیم دو میلیارد تومان درآمد از این محل کسب کنیم.

کاهش هزینه به معنای حذف آن نیست

وی بیان اینکه دانشگاه آزاد ظرفیت و زیرساخت‌های لازم را برای کسب درآمد‌های غیرشهریه‌ای دارد، گفت: می‌توان با بکارگیری این ظرفیت‌ها، سمت و سوی درآمد را از شهریه تغییر داد. همچنین باید هزینه‌ها را کاهش و بهره‌وری را افزایش دهیم. البته کاهش هزینه به معنای حذف آن نیست، بلکه هدف استفاده بهینه از منابع، صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری است.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی