کتاب «تجزیه، تحلیل و نقد پوستر» دریچه ای به سوی علم نشانه شناسی


کتاب «تجزیه، تحلیل و نقد پوستر» دریچه ای به سوی علم نشانه شناسی

کرج - ایرنا - کتاب تجزیه، تحلیل و نقد پوستر با رویکرد نشانه شناسی لایه ای دریچه ای به سوی علم نشانه شناسی و کاربرد آن در هنرهای تصویری است و با مطالعه آن می توان راه های ساده ورود به دنیای تحلیل یک اثر هنری را تجربه کرد.

این کتاب به کوشش مزدک شکری کیانی و مریم خرازیان در ۹۶ صفحه و شمارگان یکهزار نسخه به قیمت ۱۰۰ هزار ریال توسط انتشارات راهنمای سفر با همکاری هنرستان هنرهای زیبای پسرانه کرج منتشر شده است.

مقدمه این کتاب اشاره دارد به اینکه نگاه تیزبین و موشکافانه هر فرد علاقه مند و با ذوق در کنار مکتوبات عرصه هنری به کشف رازها و پیچیدگی های بیشتری منجر خواهد شد که سر آخر لذتی وصف ناپذیر را برای وی به ارمغان می آورد.

هدف این کتاب آموزش گام به گام نشانه شناسی لایه ای و مفاهیم کلی آن و عملکرد نشانه در پوستر است و علاوه بر این، به آموزش تجریه و تحلیل و لایه های موجود در تصویر نیز پرداخته شده و آثار چند جلد طراح به صورت موردی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

کتاب تجزیه، تحلیل و نقد پوستر با رویکرد نشانه شناسی لایه ای در سه فصل منتشر شده که در فصل نخست آن درباره زبان بدون کلام است و عنوان های فصل دوم شامل تصویر تصور، نشانه شناسی، نشان، نشانه های شنیداری، نشانه شناسی تصویر، معنای صریح و معنای ضمنی، مفهوم رمزگان، پوستر، عملکرد نشانه در پوستر، نشانه شناسی لایه ای و لایه های تشکیل دهنده یک اثر می شود.

فصل سوم این کتاب به تجزیه، تحلیل و نقد پوسترهایی از فرزاد ادیبی، قباد شیوا، مسعود نجابتی، پریسا تشکری، رضا عابدینی، مهدی سعیدی و مرتضی ممیز می پردازد.

استان البرز با جمعیتی حدود سه میلیون نفر دارای ۴۷ کتابخانه نهادی و ۲۳ کتابخانه مشارکتی است.

کتابخانه های استان با داشتن یک میلیون ۳۰۰ هزار نسخه کتاب، ۹۶ هزار و ۲۰۰ نفر عضو دارند.

۷۵۳۲/۶۹۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه