جوانان، قافله‌سالار تحقق تئاتر خصوصی در کشورند


جوانان، قافله‌سالار تحقق تئاتر خصوصی در کشورند

تهران- ایرنا- کارگردان و مدرس تئاتر با تاکید بر این که جوانان قافله‌سالار تحقق و انسجام تئاتر خصوصی در کشور هستند، ابراز امیدواری کرد: رایزنی مسئولان و انعکاس موفقیت‌های هنرمندان تازه نفس، دولت را مجاب کند تا امکانات و زیرساخت‌های سخت افرازی خود را در عرصه هنر نمایش به ویژه تئاتر خصوصی توسعه دهد.

دکتر محمدرضا خاکی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهارکرد: از زمان مطرح شدن بحث تقویت پایه های اقتصاد تئاتر در سیاست های کلان فرهنگی و هنری کشور؛ با تکیه بر رواج خصوصی سازی در عرصه نمایش و تلاش هنرمندان این عرصه برای جذب کمک های مالی خارج از بخش های دولتی، این طرح موافقان و مخالفان بسیاری را به خود دیده است.

وی افزود: به دلیل وجود تکثر آرا در این شاخه است که شاهدیم دولت نیز کماکان در اجرایی کردن نهایی طرح اجباری تامین بخشی از هزینه های نمایش های تولید شده در طول سال از منابع غیر دولتی صبوری به خرج می دهد، اما با این وجود هستند هنرمندانی که شرایط به وجود آمده را با تمام سختی هایشان برای رسیدن به هدف نهایی ترسیم شده در سند چشم انداز حضور بخش خصوصی در تولید آثار نمایشی روشن ارزیابی می کنند.

کارگردان نمایش های «پرتره» و «مرغ دریایی» چشم انداز خصوصی سازی تئاتر و رشد پلکانی اقتصاد تئاتر با وجود تلاش های صورت گرفته تا امروز و برنامه های در دست اجرا برای آینده را روشن ارزیابی کرد و افزود: وقتی به استعدادهای موجود در میان جوانان هنرمند تئاتر در بازار امروز کشور نگاه می کنیم، متوجه می شویم که اتکا بر خلاقیت های فردی و تلاش و پشتکار خستگی ناپذیر این نسل نوید ظهور نسل جدیدی از هنرمندان تئاتر را در آینده نزدیک می دهد که شعارشان آشتی مخاطب با تئاتر است.

به گفته خاکی؛ کما اینکه در طی چند سال اخیر همین جوانان در سایه حمایت های دولتی و تعداد محدودی از بخش های خصوصی توانسته اند اعتماد دولت و متولیان فرهنگی و بخش خصوصی را به توانایی هایشان جلب کنند و موفقیت های بی نظیری در آن سوی مرزها برای تئاتر ایران کسب کنند.

مترجم نمایشنامه های «کسب و کار آقای فابریزی» و «آتش سوزی‌ها» تصریح کرد: ادامه این شیوه، بی شک مسئولان را وا می دارد تا برای حمایت از این سرمایه های گران بها تمامی امکانات خود را برای رفاه نسبی حال هنرمندان بسیج کنند. همچنین تشویق و ترغیب حامیان مالی بخش خصوصی به سرمایه گذاری بر کارهای خلاقانه و تماشاگر پسند این جوانان باعث جذب روزافزون بخش خصوصی به تولید آثار نمایشی در کشور شده است.

این مدرس دانشگاه با بیان آنکه مسئولان نیز در این مدت با توجه به محدودیت های موجود در راه پر فراز و نشیب مسئولیتشان تا حد توان از این جوانان حمایت کرده اند ابراز امیدواری کرد: رایزنی مسئولان و انعکاس موفقیت های این هنرمندان تازه نفس، دولت را مجاب کند تا امکانات و زیرساخت های سخت افرازی خود را در عرصه هنرهای نمایشی توسعه دهد و در کنار این تلاش ها با تضمین بازگشت سرمایه بخش خصوصی و حمایت از تبلیغ تئاتر در رسانه های مردمی، در جذب حداکثری مخاطبان به سالن های نمایشی و منابع مالی بخش خصوصی موفق تر از پیش عمل کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال حماس از رای مثبت مجمع عمومی به عضویت فلسطین