تهیه کنندگان برنامه گرشگردی در ترکیه برای تهیه مستند زیارتی به مشهد سفر کردند


تهیه کنندگان برنامه گرشگردی در ترکیه برای تهیه مستند زیارتی به مشهد سفر کردند

مشهد- ایرنا- تهیه کنندگان یک برنامه مستند گردشگری در ترکیه برای تهیه گزارش تلویزیونی از ظرفیت های زیارتی، فرهنگی، هنری، تاریخی و گردشگری استان خراسان رضوی به ویژه مشهد به این شهر سفر کرده اند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: برای این منظور مجریان و تهیه کنندگان مستند گردشگری کانال ۷ تلویزیون ترکیه در اجرای برنامه ای با عنوان "دنیا را می گردم" که از روز شنبه هفته جاری وارد مشهد شده اند تا ۱۴ مرداد ماه در این کلانشهر حضور دارند.
غلامعباس ارباب خالص افزود: این مستند تلویزیونی به پیشنهاد نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشورو در راستای فعالیت های دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران به ویژه در شهر مقدس مشهد به منظور جلب و جذب گردشگران و زائران ترکیه و دیگر مسلمانان ترک زبان جهان تهیه می شود.
وی اظهار داشت: تهیه این برنامه تلویزیونی با همکاری معاونت دیپلماسی عمومی و رسانه ای اداره کل کنسولی وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی در آنکارا، سرکنسولگری ترکیه در مشهد و همچنین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در حال انجام است.

سالانه بیش از ۲ میلیون گردشگر خارجی وارد مشهد می‌ شوند که اغلب از کشورهای کویت، عمان، بحرین، عراق، استرالیا، هند، لبنان، آذربایجان، نخجوان، ترکیه، پاکستان، امارات و کشورهای آمریکای لاتین، آسیای جنوب شرقی و آسیای دور می‌ باشند.
۳۰۲۷/۶۰۵۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل گرگ با نوشته های انگیزشی + متن های زیبا و انگیزشی