دانشگاه آزاد اردبیل مزرعه دانش‌بنیان و گردشگری سبز راه‌اندازی کرد


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: این دانشگاه مزرعه تحقیقاتی در قالب مزرعه دانش‌بنیان و گردشگری سبز با هدف توسعه بخش کشاورزی و ارایه الگوی جدید کشت راه اندازی کرده است. اسحق رسولی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 15 طرح دانش‌بنیان در این مزرعه که پایه دانشی و ترویجی […] نوشته دانشگاه آزاد اردبیل مزرعه دانش‌بنیان و گردشگری...

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: این دانشگاه مزرعه تحقیقاتی در قالب مزرعه دانش‌بنیان و گردشگری سبز با هدف توسعه بخش کشاورزی و ارایه الگوی جدید کشت راه اندازی کرده است.

اسحق رسولی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۵ طرح دانش‌بنیان در این مزرعه که پایه دانشی و ترویجی دارد قابل اجرا بوده و با عملیاتی شدن میوه‌های گلخانه‌ای در آن کشت و تجاری‌سازی می‌شود.

وی بیان کرد: میوه فیسالیس و موز نمونه‌ای از میوه‌هایی‌ است که در شرایط آب و هوایی اردبیل به عمل نمی‌آمد اما الگویی برای کشت این محصولات ایجاد شده تا بتوان این روش را در دیگر مزارع استان ارائه و در جهت بومی‌سازی آن حرکت کرد.

او اضافه کرد: در این طرح کشت گیاهان دارویی در دستور کار بوده و ۱۰ نوع گیاه دارویی تولید و تجاری‌سازی شده است.

وی ادامه داد: کشت و پرورش گل‌محمدی از دیگر تولیدات مزرعه این واحد دانشگاهی است که از این محصول در تولید گیاهان دارویی استفاد می‌شود.

رسولی افزود: در زمینه پرورش دام و طیور هم در مزرعه دانش‌بنیان واحد اردبیل اقدام به پرورش بوقلمون و فعالیت در زمینه به‌نژادی در قالب ۸۰ کارگاه شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: ۹۰ هکتار مزارع مختص به کشاورزی در واحدهای دانشگاهی وجود دارد و در این مزارع، تولید بذر متناسب با اقلیم منطقه مورد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: بکارگیری سرمایه راکد واحدهای دانشگاه آزاد به سمت موضوعات دانش‌بنیان و اختصاص شهریه متغیر پایان‌ نامه‌های تحصیلات تکمیلی به فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی روشی کارآمد بوده و تلاش می‌شود با این رویکرد محصولات دانش‌بنیان توسعه یابد.

او با بیان اینکه نوآوری و کارآفرینی از رویکردهای اصلی دانشگاه آزاد اسلامی این استان است، گفت: دانشگاه در اردبیل در حوزه سلامت، در پارس آباد مغان در حوزه کشاورزی ، در بیله‌سوار در حوزه تجارت و در گرمی مغان در حوزه صنعت و آی.تی فعالیت ها را مد نظر قرار داده و با این رویکرد پیش می رود.

رسولی بیان کرد: در سرعین هم مرکز آموزشی دانشگاه آزد اسلامی به دانشکده گردشگری تبدیل شده و فاز اول یونی هتل راه اندازی و هتل آموزشی دانشگاه هم راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سه مسئولیت جدید اجتماعی در بخش های استانی، ملی و بین ‌المللی برای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل تعریف شده ، بیان کرد: توجه به صنعت گردشگری و سلامت استان، احداث و راه اندازی دانشکده گردشگری و مرکز همایش های ملی و تبدیل این دانشگاه به یکی از سه ناشر برتر خاورمیانه و آسیا در چشم انداز ۱۰ ساله هدف گذاری شده است.

هم اکنون حدود ۱۸ هزار دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مشغول تحصیل هستند.

دانشگاه آزاد اردبیل مزرعه دانش‌بنیان و گردشگری سبز راه‌اندازی کرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟