9 وسیله بازی غیراستاندارد در شهر ایلام پلمب شد


9 وسیله بازی غیراستاندارد در شهر ایلام پلمب شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای تیرماه امسال تاکنون از مجموع 6 شهر بازی در ایلام، 9 دستگاه وسیله بازی غیراستاندارد بخش خصوصی واقع در پارک کوثر شهر ایلام پلمپ شده است.

مهناز همتی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین هفت وسیله بازی که رفع پلمب شدند برای پلمب مجدد در دستور کار مراجع قضایی قرار دارند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲ وسیله شهربازی کوثر در فرایند استاندارد سازی قرار دارند، افزود: سال گذشته ۲ شهربازی سرپوشیده و هفت وسیله بازی مستقر در سطح شهر ایلام به‌دلیل عدم استاندارد پلمب شدند.

همتی یادآور شد: براساس مصوبه شورای عالی استاندارد و به‌منظور تامین ایمنی و سلامت استفاده کنندگان، وسایل بازی و تجهیزات شهربازی در کشور مشمول استاندارد اجباری هستند.

وی تاکید کرد: در صورت همکاری مالکان و بهره‌برداران این‌گونه وسایل، اداره کل استاندارد استان نیز تمام تلاش خود را برای استانداردسازی ۱۰۰ درصد وسایل و تجهیزات شهربازی‌ها و زمین‌های بازی موجود در استان در راستای حفظ سلامت و تأمین ایمنی فرزندان بکار می برد.

همتی تصریح کرد: نصب تجهیزات بازی در شهربازی و پارک‌ها منوط به ثبت آن در سامانه نظارت بر وسایل تفریحی است و این تجهیزات از سوی شرکت بازرسی که مورد تایید سازمان ملی استاندارد است بررسی و مجوز نصب به آن‌ها داده می‌شود.

۷۱۸۰/۶۱۱۹


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین بار چه چهره ای را در عکس دیدید؟ با این تست شخصیت مهارت عشق خود را محک بزنید!